PENAWAR GASTRIK

PENAWAR GASTRIK



Penyakit Gastrik adalah istilah yang biasa digunakan oleh masyarakat awam yang merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding dalam perut. Lapisan ini terhakis sehingga mendedahkan saraf perasa yang menyebabkan seorang pesakit berasa pedih.

PENAWAR GASTRIK


Cara terbaik ialah dengan membuat pemeriksaan OGDS dan doctor akan mengambil sampel tisu untuk menentukan sama ada terdapat jangkitan kuman atau tidak.

Jika terdapat luka, sampel tisu juga dimabil untuk menentukan jika terdapat risiko luka itu menjadi kanser. 

Jangkitan kuman yang biasa berlaku dalam perut ialah jangkitan kuman bakteria H. pylori yang melemahkan struktur lapisan perut. 

Apabila pencetus radang seperti pengambilan ubat-ubatan penahan sakit NSAID (non-steroidal anti-inflammatory), rokok, dan minuman yang banyak caffeine menyebabkan lapisan ini mudah menipis dan semakin kuat mengalami keradangan. Jika ia tidak dirawat ia akan menyebabkan luka perut dan pendarahan.

Oleh itu untuk sembuh, pesakit harus mengelakkan pengambilan makanan yang pedas, masam dan berkafein selain menghentikan amalan merokok dan penggunaan ubat penahan sakit NSAID.

Selain itu doctor akan memberikan ubat gastik yang meneutralkan asid seperti antacid dan ubat menghentikan pengeluaran asid seperti Omeprazole dan Famotidine.

Jika terdapat bukti jangkitan kuman H.pylori, doctor akan memberikan ubat antibiotik untuk melawan jangkitan kuman tersebut.

KREDIT : DOKTOR ZUBAIDI 


IKHTIAR GASTRIK DENGAN ESP


Tahukah anda, ESP dapat membantu proses penyembuhan, baik pulih dan juga pembinaan semula sel-sel pada dinding perut yang mengalami keradangan serta mempercepatkan lagi proses penyembuhan.

ESP yang sedap ini juga mampu memberikan rasa kenyang yang berpanjangan dan mengelakkan kepedihan atau kesakitan akibat perut kosong atau lapar..

Yang terkena gastrik bulan-bulan puasa tak boleh nak puasa tu kena cuba ESP ni ye. Ambik time sahur, In sya Allah bertahan sampai raya... ehhh sampai maghrib laa


SET GASTRIK


TESTIMONI ESP













ORDER SET GASTRIK?

WHATSAPP SEKARANG

013 976 1627
013 976 1627
013 976 1627





APABILA ANAK MULA MASUK SEKOLAH

APABILA ANAK MULA MASUK SEKOLAH


Apabila seorang demi seorang anak kita masuk alam persekolahan, terasa terlalu cepat dunia ini berputar, dan terasa terlalu cepat zaman kanak-kanak mereka pergi. Terasa masih banyak masa yang tersia waktu kecilnya. Lalu saat ni terasa seperti genggaman tangan kita dan anak-anak semakin longgar, suara manja mereka semakin memudar dan selangkah demi selangkah mereka menuju ke fatrah kita kembali hidup berpasangan.. terasa kita sudah semakin tua.. dan tua








Kita baru sedikit mula terasa, tetapi kita lupa sudah sekian lama bonda dan ayahanda kita tempuhi itu semua. Mereka sangat sunyi tanpa tawa riang kita. Mereka kembali menjadikan bahu antara satu sama lain sebagai tempat melabuh kerinduan terhadap anak-anak.  Mereka menyembunyikan kesedihan mereka yang paling dalam. Dulu mereka setia pujuk kita dan hilangkan semua air mata kita. Mereka tak biar kita terluka




Mereka merahsiakan kesakitan dan kepedihan dan menzahirkan kegembiraan, sedangkan Dia sahaja yang tahu betapa perit melepaskan anakandanya pergi berdikari..

Ya Allah bahagiakanlah ibu bapaku sebagaimana Engkau menjadikan kepetahan kami sewaktu kecil dahulu sebagai kebahagiaan mereka..

Ampunkanlah dan rahmatilah ibu bapaku..
ANAK TERUNA DAH BESAR

ANAK TERUNA DAH BESAR

Anak teruna abuya nan seorang ni dah besar. Habis dah rasanya fasa jadi baby baby, naik buai, merangkak dan makan nestum. Buai pun dah runtuh, tu pun dua kali beli spring besi tu hahh.. sebab berat kott. Isyarat nak kena dapat adik lain... ehhh isyarat dah besar lah tu. Dah tak boleh buai-buai sangat lagi dah

Tapi di dodoi-dodoikan oleh abuya kadang-kadang, kena jugak lagi. Kalu dah lewat malam sangat tak tidur gak lagi, terpaksa la abuya tepuk dodoikan kuat-kuat kasi tidur cepat.. esok nak kerja uiiii

haa panjatlah nak.. panjat lagi.. kalau larang lagi buat kan


mana maw cari lelaki kiriman Tuhan - pujaan hati dinda macam ni hah.. yang nak berbesan sila ambil borang ok

yang penting dah ada geng buya 
drift-drift dan rempit pegi kedai

dah boleh main pijak-pijak abuya..
boleh hilang sakit belakang abuya..
hilang sangattt

yang penting dah boleh join geng pillow talk sambil membawang


bff dia si kak ngah.. kalau dengan kakak baheja garang sikit

gaya mutu keunggulan gitu nak pergi taska


#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.
bahejabella © . Designed by MaisarahSidi.com