bahejabella: October 2014

A Father Can Be A Mother Too

Bukan aku nak kata father boleh beranak.... tapi aku boleh cerita jugak bab berpantang... aku pun berpengalaman berpantang ni dan sambut baby sendiri ,, so setakat berpantang tradisional tu , dah biasa buat , pegi jemput dan hantar bidan , bakar tungku , sapu ubat , panggang memanggang makanan orang berpantang , masak air akar kayu , beli nona roguy , ikat barut , kdg2 aku pun turut bertungku & berbarut ni  , duduk atas katil yg ada bara api kat bawah pun pernah , rasa mcm kempis jer... memang bereluh habiss....

Ini cerita petua.. bukan nak khususkan semua cadangan nutrisi shaklee untuk pelbagai masalah kesihatan.... saya bagi 3 contoh sahaja ya..

Kita hargai petua2 nenek moyang....dan moga-moga kita tak lupa asal usul pun..
Nutrisi sebagai alternatif , salah satu pilihan bantuan / sokongan untuk penawar....nak bagi mudah je...
Saya pernah amal dulu , contoh :- air liur basi pure yg dikatan penawar segala penawar mujarab ,, kalau sakit gigi/gusi - sapukan air liur basi pure punya basi tu di pipi yg berdekatan dgn gigi/gusi sakit...
kalau sakit pinggang , sapu air liur basi kat pinggang...
sakit pinggang skrg OSTEMATRIX kan ada...