bahejabella: 07/10/16

Fasa penerokaan baharu kakak yang seterusnya selain membaca ialah melukis dan menulis. Bayangkan orang yang baru dapat lesen motorsikal atau kereta, mestilah teruja nak bawak sokmo motorsikal/kereta tu. Lebih parah lagi kalau sebahagian anak muda dapat motorsikal tanpa kawalan ibu bapa. Jawabnya, rempit di malam raya la. Macam-macam gaya ada haa

Begitulah juga si kakak baheja kesayangan bila dah mula pandai pegang pensil dengan stabil dan kenal huruf. Memang suka tulis dan lukis di merata-rata. Tak sah rumah kalau tak ada contengan dan lakaran budak-budak di dinding kan. Buku kosong dan alat tulis pun beli je walaupun akhirnya ghaib entah ke mana. Hehe


Tudiaaa lukisannya. Atas sofa tokma lagi. Ingat nak marah jugak, tapi bila tengok hasil lukisan dia tu , tak jadi nak marah...Kalau marah pun tak guna, bazir air liur je. Mungki masa tu, dia tercari-cari buku atau kertas kosong, tapi tak jumpa. Tertimbul rasa sayu pulak. Mesti ada makna tersirat dalam imaginasi dia di sebalik lukisan tu...kan

Walhasilnya, kerja abuya la nak menyental segala kesan lukisan cantik kakak ni..Menguji kesabaran jugak la nak menyental tu. Tapi ia jadi agak mudah dengan BASIC H , si pencuci semula jadi tanpa racun dan kimia berbahaya


Makin pudar. Itu la hasilnya untuk kesan sentalan gigih yang pertama dengan Basic H (kejap lagi mulakan sentalan kedua). Tangan tak melekit pun. Basic H memang dah stanby kat rumah. Hampir setengah tahun pakai pun tak habis lagi, super jimat sungguh. Boleh buat lap lantai, tingkap, sembur tanaman , cuci kasut sekolah, cuci botol susu. Kata serbaguna kan. Ada orang siap mandikan anak yang ekzema dengan basic H lagi

kasut sekolah kakak, rendam sahaja dalam air yang dicampur Basic H

BASIC H

Lagi Testimoni Basic H yang awesome : 
cuci kuali, kasut , botol susu dan tempat duduk walker baby


Baca lagi kisah benar yang aku rasa testimoni basic H paling epic :-




Info lanjut :
Hotline : 013 976 1627
Muhammad Nizam
alluana35@gmail.com