21 January 2017

Rasanya majoriti menyebut mee segera (instant noodle) tu maggi. Tak kira la apa juga brand, style dan perisa. Sedap jugak layan maggi kari dengan cuaca hujan lebat sekali sekala rintik-rintik ni. Lama dah tak buat perangai gitu. Lama dah insaf sentuh dan bau maggi, harini pulak termengidam

RESIPI MAGGI KARI SIMPLE

Dah nama pun simple, memang senang dan cepat la disediakan. Ambik apa yang patut dan campak je

RESIPI MAGGI KARI SIMPLE
MAGGI KARI

Objek utamanya tentulah sebungkus maggi kari atau bahasa bakunya, mee segera brand MAGGI

Ni stail aku la ye yang sangatla simple dan nak cepat siap. Mula-mula goreng bilis, guna 2 sudu minyak sudah. Nampak hampir garing tu, tambah bawang besar yang diricik halus dan digoreng sekali. Asingkan bilis dan bawang yang dah siap digoreng. Baki minyak gorengan tu jangan dibuang. Guna buat masak maggi

Terus masukkan air (aku guna air tapis yang panas), ye laa kate nak cepat masak. Masukkan sekdikit ayam goreng (aku nampak ayam bawah saji, aku ambik la) disiat siat halus macam orang bubuh dalam mee celup

Masukkan perencah maggi kari, sedikit sos cili thai, 3 titik kicap dan satu sudu besar lada hitam. Masukkan maggi dan sebiji telur. Jangan hancurkan telur, biarkan ia cantik elok sebiji dan aku suka warna merahya masak 3/4 sahaja

Aku biarkan airnya tinggal sikit je. Tak gemar kuah banyak. Biar ia nampak macam maggi goreng basah pulak. I like.. hehe.  Dah siap tuang dalam mangkuk, jangan lupa toppingkan dengan bilis goreng tadi. Jemput tengok ye

Alhamdulillah, walaupun tak masuk restoran mewah atau pergi melancong dalam masa terdekat, dapat juga la merasa aiskrim paling mewah ni depan mata, dalam rumah je

Sebenarnya teringin makan aiskrim tu sebab sakit tekak dan batuk. Biasalah dekat-dekat tahun baharu cina ni banyak makan limau. Berkotak-kotak pun boleh layan limau mandarin

Tapi kan, korang perasan tak, macam mana limau berduyun-duyun segerombolan muncul di musim perayaan tahun baru cina? Lama mana tempoh depa simpan dan peram limau-limau tu sebelum muncul berjuta-juta kotak dalam satu musim? Ubat apa depa guna nak bagi tahan limau dari rosak dan masih fresh?

Kerana duk layan limau mandarin yang sedap sangat tu.. ermm terkena la batuk dan sakit tekak. Orang kata bila sakit tekak makan aiskrim vanilla kan

inilah aiskrim mewah tu

Tuudiaaa aiskrim mewah. Aiskrim vanilla biasa je, ditopping kan  pulak dengan VIVIX. Terus jadi eksklusif. Almaklumlah, tahu saja la kan harga runcit vivix plus gst dah mencecah RM 503.. mujurlah bulan ni ada promosi jimat beratus-ratus murah berkali ganda. Dapat la merasa vivix harga terjun bangunan

Amazingly lepas pekena aiskrim mewah vanilla campur vivix, sakit tekak dan batuk dan kurang hampir 50%. Alhamdulillah, mujarab

Nanti boleh cuba pulak vivix campur madu dan lemon. Vivix campur asam jawa macam pelik sangat, tapi boleh je kalu nak buat..hehe

Nak vivix harga terjun tingkap? Boleh hubungi saya :- 013 976 1627
#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN