bahejabella: 03/29/15

Kalau anda rasa jemu minum  ESP   plain begitu sahaja , haaa jangan gelabah ,  nak pelbagaikan kaedah minum protein kacang lazat ESP ni pun boleh.. Dibenarkan & dicadangkan , optional ...
Tapi tetap harus berhati-hati dan beringat... nanti kang  asalnya nak sihat2 , lain pulak jadinya bila terlebih kalori , asal rasa tawar-tawar manis manis sikit je hujung-hujung lidah , nanti kang jadi terlebih manis terasa gulanya sampai anak tekak... haaa tu kurang elok la ye terutamanya yang berhasrat nak diet sangat tu... nanti jadi makin gemukkk asyik duk salahkan produk pula.. padahal diri sendiri yang SENDIRI MAU HENGATTT!!!!...

  tengok kat tong ESP ni dia cadangkan campur susu ( PILIH SUSU YANG RENDAH LEMAK YE...) , jus atau buah buahan kegemaran... pilih lah campuran mana yang anda rasa berkenan...
ASALKAN JANGAN OVERRR ACTING...!! buat apa pun kat dunia ni kalau terover jer memang boleh mendatangkan mudhorattnye... kan... ( Tapi kalau bonus masuk terover tiap bulan , yang tuu memang tak dapet nak nolongnye , terima sahaja laa..he he he )... haishhhh donia donia....



ni contoh aneka bancuhan esp yang saya buat yang sempat direkodkan...


ESP + BUAH OREN + MARIGOLD PEEL FRESH ORANGE

( time ni buat banyak , hidang kat tetamu masa raya )







ESP + CINCH SHAKE VANILLA + NESTUM + AIS KRIM

( haaa memang tak digalakkan untuk yang berdiet , sekali sekala boleh laa try buat .. haha )







ESP + BUAH PLUM

( ermmmm sedapnya tak terkata , macam ribena , masam masam manis )



ESP + MILO (serbuk milo tak nampak kat bawah )



ESP + KURMA + MADU

( hidangan kegemaran bulan puasa , menu berbuka dan sahur )





JANGAN KETINGGALAN DAPATKAN :-

PAKEJ NUTRISI UNTUK BULAN RAMADHAN

In Sya Allah , sangat membantu anda bertenaga sepanjang ibadah puasa , sesuai untuk yang mengidap diabetis atau selalu mengalami GASTRIK 









Allah Maha Penyembuh

INFO LANJUT ..?

Be with us..
NZ World Kingdom
Founder & Director

FB : Muhammad Nizam
sms/whatsapp : 013 976 1627


Haaa...kan dah cakap shaklee ni ramai peminat.. ramai terjebak jadi duta tak sengaja... ramai selebriti duk amal... ni sorang lagi kena tangkap kes minum... kena tangkap di instagram laa... kes minum PERFORMANCE DRINK

tetap lazat tanpa bikarbonat , tanpa gula , tanpa bahan sintetik , tanpa pewarna & perasa tiruan... minuman sang atlet , minuman orang orang penat yang selalu kerja berat , perlukan suntikan extra energy ,,,, tuhh diaaaa performance drink...  sekarang tak main dahh hundred plus , revive dll.. minum air ni je.. untuk anak-anak balik sekolah pun bagus lebih lebih lagi musim panas tak menentu sekarang ni... nk extra super best power energy ,, haaa add on la vivix... betul betul kawwwww!!


SUPER KREDIT : INSTAGRAM ELFIRA LOY




NOTA PENTING DOKTOR ZUBAIDI HJ AHMAD


KESAN CUACA PANAS PADA KESIHATAN 

Suhu persekitaran yang melampau akan menyebabkan kesan pada kesihatan. Antaranya:

1.keletihan walaupun tidak melakukan kerja berat

2.kekejangan otot dan rasa sakit badan

3.rasa mahu pitam dan pengsan

4. dehirasi seperti kencing pekat, rasa haus

5. "Heat stroke"

Kemudaratan ini lebih dirasai oleh :- 

1. Pesakit kronik seperti pesakit diabetes, darah tinggi, pesakit yang ada kolestrole tinggi

2.Wargamas berumur 60 tahun ke atas

3.Kanak-kanak berumur 5 tahun ke bawah

4. Atlet, pekerja binaaan dan pekerja di lapangan

5.Anggota keselamatan seperti askar dan polis yang berada dalam perbarisan dalam jangka masa yang lama



INFO LANJUT & ORDER  PERFORMANCE DRINK..?

Be with us..

NZ World Kingdom
Founder & Director
FB : Muhammad Nizam

sms/whatsapp : 013 976 1627