25 April 2017

Semalam, time tengah lunch, adik naurah ajak abuya basuh tangan. Dia dah siap makan. Abuya cakap pergi basuh sendiri. Dia ajak kakak pulak teman, kakak dia pun takmo teman

Macam biasa la membawa diri berdikari ke ceruk dapur seorang diri. Ni laa kerja adik selama ni duk heret kerusi dan panjat sendiri sebab tak sampai nak bukak paip air..hihi


Risau jugak abuya adegan ni. Depan mata kita ok la. Kot kot la  time kita tak nampak, jatuh kaa apa kaa.. Nau'zubillah


Dan bila dah dapat main air tu tentula bukan saja tangan yang dibasuhnya. Dengan muka-muka sekali la basuh. Basah separuh baju tu haa. Adik.. jangan selalu buat macam ni tau melainkan abuya yang suruh dan ada dekat adik untuk tengokkan

Selain mewarna dan menulis dengan tulisan panjag pendek, besar kecik, era penerokaan kanak-kanak si kakak baheja ni juga suka sangat melukis. Maksud yang tersirat dari hobi dia suka melukis tu ialah kita kena kerap pergi shopping buku yang dia nak, pensil atau pensil warna yang selalu berkurang tu

Ni laa hasil pemikiran kakak semalam yang diterjemahkan melalui lukisan dia. Satu pagi dia duk buat ni je. Semalam kan cuti, abuya pun malas nak keluar mana-mana. Duk rumah je.. hihi

awal mukasurat didahului dengan ucapan terima kasih sebab semuanya serba serbi alat tulis dapat yang baharu

"terima kasih bonda sukanya sebab dapat pensil, gorek (sharpener), pemadam, pembaris, buku, kotak kalam (pencil case) "



lukisan bertajuk "pasal dalam rm".. rm tu consider la maksudnya rumah. Yang ada atas meja tu pulak ialah air, nasi, kuah dan ayam...hurmm tinggi betul kaki meja tu ye


ni sekolah dia. siap tulis ringkasan tu haa YITCKP (nama penuh sekolah terpaksa tidak didedahkan).. Dalam bangunan sekolah tu ada partition-partition bilik, nama guru dan kawan dia mungkin


yang ni tajuk "keluarga kita" dan  "rumah kita semua". Love love love gitu. Ada abuya, bonda, kakak dan adik. Yang kecik sekali tu mungkin baby. Lelaki lebih sorang lagi tu abuya musykil siapa



Yang ni musim panas katanya. Ada matahari , pokok dan pelangi sekali. Abuya rasa kakak nak ajak pergi berjalan lettu

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN