29 November 2017

Hujan berterusan hampir seminggu. Banjir sana sini. Ribut dan angin kuat menumbangkan beberapa gerai di Pantai Batu Buruk. Hakisan macam biasa tiap-tiap tahun berlaku di Pantai Mengabang Telipot. Nak keluar rumah jalan jauh-jauh sikit macam agak kurang sesuai 

Duduk rumah melantak je la kerja sambil siapkan kerja sekolah yang tak habis-habis lagi ni. Apatah lagi duk lepak kat kampung bagaikan syurga juadah air tangan mak.. haha


western laa sekali sekala... 
makaroni bakar

itik masak kurma

paling terangkat di kala hujan renyai-renyai yang mendamaikan.. pulut gaul nyiur (kelapa parut) matching dengan ikan kukus

pulut sesi kedua

yang ni pun boleh tahan.. 
bubur jagung durian


Semoga rakan-rakan yang menghadapi musibah dan dugaan banjir di kawasan mereka tabah dan kuat. Hati-hati

2 comments:

  1. Alhamdulillah rezeki...musim hujan agak terhad untuk keluar rumah...perut pulak sentiasa rasa lapar...biskut tawar celup air milo pun dah nikmat..

    Wah...bubur jagung tu....

    ReplyDelete
  2. Harap2 banjir cepat redanya.
    Banyak pengalaman banjir masa duduk Teganu dulu.

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN

backlinks

ping blog Backlink - OhDunia.my

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

tinggalkan jejakmu