30 January 2016

Selamat dinner semua. Makan apa tu? Jaga-jaga makan tu ye, tilik-tilik la sikit kolesterol dan kalori dalam isi kandungan menu hidangan anda tu ye. Aku pun sama la. Kena beringat jugak

Kolesterol jahat sangat seram. Penyakit jantung dan mati mengejut bukan sedikit kedengaran berlaku di sekeliling kita semua , kan




Ok la , alkisah petang tadi baru pulang dari COD shaklee untuk seorang akak loyal customer ni. Akak ni juga salah seorang ahli shaklee rangkaian saya. Boleh tahan juga dia shopping tu. Adalah hampir RM 700 lebih untuk dia seorang dan juga customer dia. Barang baik kan , harus la tak berkira

Testimoni fresh pula dapat dari dia usai sampai ke rumah. Katanya petang tadi dia sakit kepala. Baru pekena vivix seteguk , macam magic , dah segar serta merta dan dah tak sakit kepala. Dengan izin Allah jua lah. Siap boleh pergi even bbq dia lagi malam ni


Ni isi perbualan. Serta merta juga crop untuk testimoni. Fresh gitu

Allah jua Maha Memberi Sembuh

Bervivix dengan saya?
Special treat!

Jom

WHATSAPP : 013 976 1627
EMEIL : alluana35@gmail.com

Alhamdulillah , hujung minggu yang segar bugar. Ada lah stress sikit-sikit hal kerja tapi masih dalam keadaan terkawal. In sya Allah , kalau terlampau stress atau ada hint-hint nak migrain tu, memang minum vivix je aku ni. Alhamdulillah setakat ini amat membantu selain nak kawal simptom-simptom awal diabetis. Arwah ayah meninggal dengan asbab penyakit 3 - 4 serangkai ni. Seram sejuk wehh diabetis. Berwaspadalah kawan

Alhamdulillah , bertambah lagi jurnal kesyukuran di hujung-hujung bulan ni apabila seorang lagi akak customer juga merangkap anak buah rangkaian shaklee saya bertambah minat untuk mencuba vivix untuk diberikan kepada uminya yang mengidap masalah yang berkaitan mata. Katarak mungkin

Bertambah keyakinan apabila vivix ini dicadangkan sendiri oleh adik iparnya yang bekerja sebagai seorang doktor. Ha ni bukan nak gebang atau nak guna-gunakan nama doktor ye. Dah memang begitu takdir kisahnya.

KATARAK : DOKTOR CADANG AMBIL VIVIX
KATARAK : DOKTOR CADANG AMBIL VIVIX




TESTIMONI VIVIX : KATARAK

TESTIMONI VIVIX : KATARAK
TESTIMONI VIVIX : KATARAK  (versi terjemahan)

TESTIMONI VIVIX : KATARAK ( versi asal , bahasa inggeris )
TESTIMONI VIVIX : KATARAK ( versi asal , bahasa inggeris )


Orang kata kalau benci, jangan benci-benci sangat. Nanti tersuka , malu sendiri. Doktor Hasifah ni pun dah akuinya. Alhamdulillah




Selamat berhujung minggu! Jom bervivix..!

Allah jua Maha Memberi Kesembuhan


Be with us..


INFO LANJUT :-

NZ World Kingdom
Founder & Director
FB : Muhammad Nizam

HOTLINE : 013 9761627


alluana35@gmail.com

Bulan lepas , tersebar secara meluas , syair yang menggoncang dan menyentap syiah dan seisinya apabila penyair syiah terkenal dari Iraq , Ahmad Nu’aimi’ telah mengarang sebuah syair bertajuk :
 “نحن شعب لا يستحي”  ( KITA BANGSA YANG TAK PUNYA MALU )

Dikhabarkan dan disebarkan juga gambar Ahmad Nu'aimi yang dihukum gantung oleh syi'ah kerana menulis syair ini. Sejauh mana kesahihan dihukum gantung itu , Wallahu a'lam. Almaklumlah , syi'ah punya banyak propaganda

Ini syairnya :


نحن شعب لا يستحي 
 Kita bangsa yang tak punya malu

حقائق تاريخية يجب أن لا تنسى 
 Fakta-fakta sejarah yang tak boleh dilupakan

(من الذي فتح الشام والعراق وفارس؟ عمر بن الخطاب (سني
Siapakah yang menaklukkan Syam, Iraq dan Persia? Umar bin Khattab (Sunni)

(من الذي فتح بلاد السند والهند وما وراء النهرين؟ محمد بن القاسم (سني
Siapakah yang telah membuka negeri sindi, india dan negeri-negeri di sekitar sungai oxus (Uzbekistan, Kazakhstan, Tajikistan dan Turkmenistan.)? Muhammad bin Al-Qasim (Sunni)

(من الذي فتح شمال إفريقيا؟ قتيبة بن مسلم الباهلي (سني
Siapakah yang membuka Afrika Utara? Qutaibah bin Muslim Al-Bahily (Sunni)

(من الذي فتح الأندلس؟ طارق بن زياد (سني) وموسى بن نصير (سني
Siapakah yang membuka Andalusia? Thariq bin Ziyad (Sunni) dan Musa bin Nushair (Sunni)

(من الذي فتح القسطنطينية؟ محمد الفاتح (سني
Siapa penakluk Konstantinopel? Muhammad Al-Fatih (Sunni)

(من الذي فتح صقلية؟ أسد بن الفرات (سني
Siapakah yang menaklukkan Sisilia? Asad bin Al-Furaat (Sunni)

(من الذي أنشأ حضارة الأندلس وجعلها منارة علم؟ حكام الخلافة الأموية الثانية (أهل السنة
Siapakah yang menciptakan peradaban di Andalusia dan menjadikannya pusat ilmu? Para khalifah Umawiyyah yang ke dua (Sunni)

(من الذي قاد المسلمين في حطين؟ صلاح الدين الأيوبي (سني
Siapakah Panglima perang Kaum Muslimin pada peperangan Hittin? Shalahuddin Al-Ayyuby (Sunni)

(من الذي قاد المسلمين في عين جالوت وهزم التتار؟ سيف الدين قطز (سني) وركن الدين بيبرس (سني
Siapakah yang memimpin kaum muslimin pada peperangan A’in Jalut dan mengalahkan bangsa Tatar? Saifuddin Qutz (Sunny) dan Ruknuddin Baibars (Sunni)

(من الذي كسر غرور إسبانيا بالريف المغربي؟ عبد الكريم الخطابي (سني
Siapakah yang berhasil mematahkan kesombongan Sepanyol di Negara Moroco? Abdul Karim Al-Khattaby (Sunni)

(من الذي أجبر إيطاليا على إعادة حساباتها في ليبيا؟ عمر المختار (سني
Siapakah yang memaksa Italia untuk memperhitungkan bangsa Libya? Umar Al-Mukhtar (Sunni)

وحديثا… 
 Dan terkini

(من الذي قهر الروس في الشيشان وفتح مدينة غروزني؟ خطاب (سني
Siapa yang mengusir Rusia dari bumi Chechnya dan menaklukkan kota Grozny? Khattab (Sunni)

(من الذي مرغ وجه الناتو في التراب بأفغانستان؟ (أهل السنة
Siapa yang telah membungkamkan wajah NATO di Afghanistan? Ahlu Sunnah

(من الذي أجبر الأمريكان على الخروج من العراق؟ (أهل السنة
Siapa yang memaksa amerika untuk keluar meninggalkan Iraq? Ahlu Sunnah

(من الذي أقض مضاجع اليهود في فلسطين؟ أحمد ياسين (سني
Siapa yang telah mengganggu tidurnya kaum yahudi di Palestin? Ahmad Yasin (Sunni)

*********

لكن، ماذا نحن تركنا لأبنائنا من الشيعة في المقابل..؟؟
Lalu, jasa apa yang telah kita tinggalkan bagi anak cucu kita dari syi’ah sebagai imbalan??

(من الذي غدر بالحسين حين أخرجه ثم تخلى عنه في كربلاءة؟ المختار الثقفي (شيعي
Siapa yang telah mengkhiyanati Al-Husein, memujuknya untuk keluar menuju Kuffah kemudian membelot darinya di Karbala? Al-Mukhtar Ats-Tsaqafy (Syi’ah)

(من الذي غدر بالخليفة العباسي الراضي بالله؟ البويهيون (شيعة
Siapa yang mengkhiyanati khalifah Abbasiyah Al-Radhi billah? Kaum Buwaihy (syi’ah)

(من الذي مكن للتتار دخول بغداد؟ ابن العلقمي (شيعي
Siapa yang membuka jalan bagi bangsa Tatar masuk ke Baghdad? Ibnu Al-Alqamy (syi’ah)

(من الذي كان يزين لهولاكو سوء أعماله؟ نصير الطوسي (شيعي
Siapa yang menganggap baik tindakan Hulagu Khan? Naseer Ath-Thusy (syi’ah)

(من الذي أعان التتار في هجومهم على الشام؟ (الشيعة
Siapa yang membantu Tatar dalam penyerbuannya ke Syam? (syi’ah)


(من الذي حالف الفرنجة ضد المسلمين؟ الفاطميون (شيعة
Siapakah yang bersekutu dengan prancis melawan kaum muslimin? Negara Fathimiyyah (syi’ah)

(من الذي غدر بالسلطان السلجوقي؟ طغرل بك البساسيري (شيعي
Siapa yang mengkhiyanati kesulthanan Seljuk Raya? (syi’ah)

(من الذي أعان الصليبيين على الاستيلاء على بيت المقدس؟ أحمد بن عطاء (شيعي
Siapa yang membantu kaum salib menguasai Baitul Maqdis? Ahmad bin Atha’ (syi’ah)

من الذي دبر لقتل صلاح الدين؟ كنز الدولة (شيعي)
Siapa yang mendalangi pembunuhan Sulthan Shalahuddin Al-Ayyuby? Kanzud Daulah (syi’ah)

(من الذي استقبل هولاكو بالشام؟ كمال الدين بن بدر التفليسي(شيعي
Siapa yang menyambut kedatangan Hulagu Khan di Syam? Kamaluddin bin badr Ath-Taflisy (syi’ah)

من الذي سرق الحجر الأسود وقتل الحجيج في الحرم؟ أبو طاهر القرمطي
(شيعي)
Siapakah yang mencuri Hajar Aswad dan membantai jama’ah haji di Masjidil Haram? Abu Thahir Al-Qaramathy (syi’ah)

(من الذي ساعد محمد علي في هجومه على الشام؟ (الشيعة
Siapa yang membantu Muhammad Aly dalam penyerangannya terhadap Syam? (syi’ah)

(من الذي ساعد نابليون في هجومه على الشام؟ (الشيعة
Siapa yang membantu Napoleon Bonaparte dalam penyerangannya terhadap Syam? (syi’ah)

وحديثاً…. 
 Dan terkini

(من الذي يهاجم المراكز الإسلامية باليمن؟ الحوثيون (شيعة
Siapa yang menyerang Markaz-Markaz Islamiyah di yaman? Kaum Hutsi (syi’ah)

(من الذي بارك الغزو الأمريكي لبلاد العراق؟ السيستاني والحكيم (شيعة
Siapa yang memberkati invasi Amerika atas Syam? As-Sistany & Al-Hakimy (syi’ah)

(من الذي بارك الغزو الصليبي لبلاد أفغانستان؟ إيران (شيعة
Siapa yang mengapresisi invasi salibis atas Afghanistan? Iran (syi’ah)

(من الذي يحارب الثورة السورية ببلاد الشام؟ إيرانيون وعراقيون وأفغان ومرتزقة آخرون (شيعة
Siapa yang memerangi revolusi suria di Syam? Iran, Iraq, Afghan, dan mafia-mafia bayaran lainnya (syi’ah)

(من الذي قال نحن مع بورما في حربها على الإرهاب؟ نجاد (شيعي
Siapakah yang berkata: “kami bersama Burma dalam memberantas terorisme”? Ahmadi Nejad (syi’ah)

من الذي وقف مع النظام الفاسد بسوريا الذي يقصف الشعب ببراميل متفجرة بحجة قتال التكفيريين ثمّ يؤيد روسيا الملحدة في تدخلها 
(في سوريا؟ خامنئي (شيعي
Siapa yang berdiri bersama rejim Basyar di suria, yang telah membom rakyatnya dengan bom barel dengan dalih memerangi kelompok-kelompok ekstrimis, kemudian mendukung rusia ateis dalam intervensi suria? Aly Khamainiy (syi’ah)

على مر التاريخ لسان وأقلام الشيعة ضد الكفار بزعمهم وقلوبهم معهم…
بينما لسانهم وأقلامهم وسيوفهم في صدور المسلمين السنة…
هذا هو الغزو الفكري الحقيقي للسائل عنه.
ولو أردنا سرد جميع الحقائق لاحتاج الأمر لمجلدات..!!!
Sepanjang sejarah, pena-pena syi’ah dipakai untuk melawan kaum kuffar dengan mendakwa yang mereka bangun, sedangkan hati-hati mereka bersama kaum kuffar…
Adapun lisan-lisan syi’ah dan pena-pena mereka begitu pula pedang-pedang mereka tertuju ke dada-dada kaum muslimin…
Inilah perang pemikiran yang sebenarnya bagi yang bertanya…
Jika kita mengurutkan fakta-fakta yang ada, maka hal itu membutuhkan berjilid jilid kertas

ألسنا من بايع الحسين ثم خنّاه؟
Bukankah kita yang membaiat Al Husain, lalu kita pula yang mengkhianatinya?

ألم تكن قلوبنا معه وبسيوفنا ذبحناه؟
Bukankah hati kita bersamanya, lalu mengapa pedang-pedang kita pula yang membunuhnya?

ألم نبكي الحسن بعد أن سممناه؟
Bukankah kita yang menangisi Al Hasan setelah kita meracuninya?

ألسنا من والى علي وفي صلاته طعناه؟
Bukankah kita yang mengangkat Ali menjadi khalifah? Lalu kita pula yang menusuknya dalam solatnya!

ألسنا من عاهد عمر ثم غدرناه؟
Bukankah kita yang mengikat janji dengan Umar? Kita pula yang mengkhianatinya!

ألم ندعي حبه، وفي الصلاة لعّناه؟
Bukankah kita mengaku cinta padanya? Tetapi kita laknat pula ia dalam solat kita

قسمًا!.. نحن شعب لا يستحي
Sungguh..! kita memang bangsa yang tak punya malu..!

نحن قطاع الطرق وخونة الدار
Kita adalah para perompak dan pengkhianat di rumah sendiri

نهدر دم المسلم ونهجم على الجار
Kita tumpahkan darah muslim lalu kita menuduh kepada jiran tetangga

نعتمر عمائم بيضاء وسوداء وما تحتهما عار
Kita kenakan serban hitam dan putih , tetapi isinya tidak lebih dari sesuatu yang memalukan

والله نحن شعب لا يستحي
Demi Allah, kita memang bangsa yang tak punya malu.

نحن جيش القادسية وجيش القدس وجيش ام المعارك وجيش المهدي
Kita mengaku sebagai tentara Qadisiah dan Al-Quds, tentara Ummul Ma’rik dan Al Mahdi yang ditunggu

ونحن أيضًا أتباع الأعور الدجال
Tetapi kita juga adalah para pengikut Dajjal si mata satu

نحن خدم الحسينيات والجوامع والمساجد والكنائس والملاهي والبارات
Kita ada para pelayan husainiyat, jawami’, masjid dan gereja. Tetapi kita juga pelayan night club dan bar

ونحن أيضًا أتباع الشيطان تحت السروال
Kita adalah para pengikut syaitan dalam urusan di balik celana

نحن شعب لا يستحي
Kita, memang bangsa yang tak punya malu..!!

قاتلنا إيران مع صدام
Kita perangi Iran bersama Saddam

وحاربنا مع إيران ضد صدام
Lalu bersama Iran kita habisi Saddam

بربكم هل رأيتم كهذا الحجم من الإنفصام
Demi Allah, pernahkah kalian menyaksikan paradok semacam ini?

نحن شعب لا يستحي
Kita, memang bangsa yang tak punya malu..!!!

مبروك…. عراقنا أكبر حديقة حيوان بشرية حكومتها إيرانية تحكم قطعانًا عراقية”
Selamat… Iraq, kini adalah kebun binatang terbesar sedunia, pemiliknya Iran dan binatang-binatangnya adalah Iraq

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN