13 July 2015

Aktiviti raya dengan keluarga selalu bermula awal dua atau tiga hari sebelum hari raya menjelang. Cari daun ketupat, daging untuk buat rendang , tempah tapai , hias rumah sedikit sebanyak , menyapu , mop lantai dan tingkap , basuh dan tukar langsir yang sedia ada (langsir yang ada tersimpan dalam almari , bukan beli baru) . Berbuka puasa hari terakhir Ramadhan dengan keluarga pula , masa tu biasanya perasaan bercampur baur tak dapat nak gambarkan. Sayu, seronok , sebak semua ada. Sedar tak sedar , dah habis berpuasa sebulan, kan. Selepas berbuka hari akhir Ramadhan tu , mula la aktiviti main mercun dan bunga api. Hehe.. pastikan yang tidak merbahaya ye

Malamnya macam biasa tolong mak dan ayah pergi selesaikan penghantaran perabut ke rumah pelanggan. Sambil tu mak masak rendang . Perghhh rendang daging mak sangat syorga. Ketupat siap direbus. Tempahan tapai pulut pun kena pergi ambil. Kuih-kuih raya dah siap susun dalam balang atau set bekas kuih. Kaum perempuan pulak siapkan aktiviti menggosok (seterika ) baju raya. Ada yang beranak lima , jenuh la diorang kan nak habiskan tujuh pasang termasuk baju pasangan

Usai saja rendang masak , ermm malam tu jugak la kami merasa rendang mak. Makan dengan ketupat sambil tengok takbir raya

Pagi raya macam biasa bangun dan mandi (niat sunat mandi raya). Siapkan anak-anak , hias sanggul , hias tudung comel , sepit rambut , pakaikan stokin cantik-cantik. Bermaafan dengan pasangan , ermm salam-salam dalam bilik je. Malu nak berdrama depan orang ramai

Selesai solat sunat raya di masjid , semua kaum keluarga berkumpul dan beratur nak salam mak ayah termasuklah cucu cicit. Sama juga aktiviti jika kami telah berada di seberang perai. Selalunya air mata memang banyak tumpah saat ni. Sebak tak tau nak habaq

Sudah aktiviti salam-salaman dan maaf-maafan , apa lagi , serang dapur la walaupun dah serang sebelum solat sunat raya tadi. Kali ni betul-betul serang dan redah. Ibarat balas dendam berpuasa pun ye jugak. Lepas makan , mulalah aktiviti berbalas ziarah jiran tetangga dan kenalan-kenalan semukim. Kalau tak sempat pulang ke penang sehari sebelum raya ,kadang-kadang , kami bertolak terus ke penang sesudah makan juadah raya. jadi raya pertama kami di atas jalan raya. Syok juga. Sambung raya di penang


#Cabaran20Hari #Day16
#ExchangeFeedGroup
#Kelabbloggerbenashaari


Ye , tawaran berlipat kali ganda bulan ini selain lailatul qadar ialah tawaran vivix yang turun harga. Promosi berganda-ganda keuntungan bulan ini seharusnya tidak patut dilepaskan. Pilihlah sama ada mahu tawaran PERCUMA satu botol vivix atau potongan sebanayak 5% . Jika dibandingkan harga sebotol , potongan 5% tersebut sangatlah banyak dan sangat jimat

Dengan setiap 2 botol vivix sahaja , anda mampu mendapat harga vivix seumpama sebelum pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan ( GST ). Dengan setiap 2 botol vivix yang anda mahu juga , anda sudah layak mendapat KEAHLIAN PERCUMA DAN BONUS TUNAI yang akan disalurkan terus ke akaun bank anda

Ada lagi ... sempena ulangtahun ke 100 penciptaan vitamin tertua (vitalea) , dengan setiap pendaftaran baharu , anda layak dapat sebotol vitalea secara PERCUMA. Jumlah nilai penjimatan dan keuntungan beratus-ratus


PROMOSI VIVIX
PROMOSI VIVIX


VITALEA PERCUMA
VITALEA PERCUMA


VIVIX  MEMBANTU


vivix sangat membantu
vivix sangat membantu

VIVIX PERCUMA

vivix
vivix

Anda juga boleh dapat sebotol VIVIX PERCUMA jika anda tahu caranya. Beli terus 6 botol vivix atau anda hanya perlu mengumpul dan berpakat dengan 6 orang kawan anda untuk membeli vivix ( setiap seorang satu sebotol ) dan anda akan dapat sebotol vivix secara percuma

Bukan itu sahaja , anda juga layak pendaftaran percuma dan bonus tunai yang akan dikreditkan terus ke akaun anda. Jangan lepaskan peluang keemasan ini.

Hubungi saya sekarang untuk tawaran istimewa!

Baca semua kisah cinta vivix  DISINI





Allah Maha Penyembuh

Be with us..
NZ World Kingdom
Founder & Director

INFO LANJUT :-
FB : Muhammad Nizam
sms/whatsapp : 013-976-1627
emeil : alluana35@gmail.com

Semalam telah berlangsungnya perlawanan akhir blockbuster , grand slam tennis Wimbledon 2015 antara Novak Djokovic dan pemain kegemaran aku , the legend Roger Federer. Perlawanan agak hambar (bagi aku)  itu menyaksikan kemenangan sekali lagi berpihak kepada pemain nombor satu dunia sekarang iaitu Novak Djokovic. Keputusan perlawanan novak-federer 7-6 , 6-7 , 6-4 , 6-3. Ini piala grand slam yang ke 9 untuk djokovic. Yang ketiga terbanyak di belakang Rafael Nadal (14 grand slam). Sekaligus melebarkan rekod pertemuan antara kedua-duanya (novak-federer) sebanyak 20 kemenangan setiap seorang. Seri

Walau bagaimanapun , rekod tennis yang dicipta oleh Roger Federer yang memegang takhta 17 Grand Slam masih belum mampu dipecahkan oleh sesiapa. Ini termasuk lah memegang tempoh takhta nombor satu dunia terpanjang sepanjang zaman menewaskan legend-legend yang lain 

Sepanjang karier , Roger federer yang semakin dimamah usia itu telah memenangi kesemua jenis Grand Slam ( Australian Open , French Open , Wimbledon dan US Open ). Pujian dan tabik harus diberi untuk legend ini kerana masih mampu melangkah ke perlawanan akhir dalam banyak kejohanan utama. Walaupun agak sukar mengekalkan gaya,mutu,keunggulan dan konsistensi kemenangan seperti zaman mudanya , roger federer masih mampu untuk menduduki ranking semasa nombor 2 dunia dan tidak mudah terlalu mengalah dengan pemain muda yang lain seperti novak , andy murray dan rafael nadal

Review kemenangan djokovic semalam boleh baca DISINI. Hajat dihati semalam , jika federer menang , nak update kaw kaww entri. Oleh kerana tewas , kita nak titipkan sahaja beberapa quotes roger federer yang sedikit sebanyak ada beri kesan semangat positif terutama untuk aku lebih cekal dalam perniagaan dan membina empayar

ROGER FEDERER QUOTES

ROGER FEDERER QUOTES
roger federer quotes


pemain lain pun tabik roger federer
baca tu pemain lain pun tabik roger federer


My dad said if you become a tennis professional just make sure you get into the top hundred, because you have to make a little bit of money. You make a living so you can pay your coaching and, you know, your travels - Roger Federer


We can't always agree on everything. , Roger Federer


Being a husband is for me as big a priority as being a father. - Roger Federer

I always had the dream that, once I became No 1 in the world, that if I had a child I hoped I would have it early enough so the child can see me playing - Roger Federer


Having twin girls is a life changer - that's for sure. But I like getting up and changing diapers. It's the things you do - Roger Federer

When I won in 2003, never in my wildest dreams did I ever think I would win Wimbledon and have my kids seeing me lift the trophy, so this is pretty surreal. And yeah, I was almost shocked in the moment that it all came together so nicely - Roger Federer

When you do something best in life, you don't really want to give that up - and for me it's tennis.
Roger Federer

You know, I don't only play for the record books - Roger Federer



feeling roger federer
maaf la , ni zaman muda ,  feeling-feeling roger federer


#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN

backlinks

ping blog Backlink - OhDunia.my

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

tinggalkan jejakmu