13 August 2015

TRAVELLING BERUANG

Saje je nak selfie wefie kan budak-budak ni , boleh la sekadar menyatakan sedikit sokongan untuk kempen pengidap kanser dalam kalangan kanak-kanak. Hari ni kita sihat-sihat , esok siapa tahu , kan. Hari ni hari orang lain , esok-esok? Hidup tak lama pun , semoga kita semua diberi kesihatan untuk beribadah untuk menjadi hamba Tuhan dengan usia yang masih berbaki ini

Alang-alang dah banyak jenis patung beruang budak-budak ni kat rumah, try la posing

TRAVELLING BERUANG
TRAVELLING BERUANG

 Kemain lagi adik naurah tu , kacang dalam mulut pun tak habis lagi kunyah tu

TRAVELLING BERUANG
TRAVELLING BERUANG

throwback : naurah
throwback : naurah

Throwback si naurah , time tu tengah layan dia lewat malam masih tak tidur lagi



KATANYA NAK MURAH REZEKI , TAPI..

TAPI
TAPI...

Itulah tapinya , subuh dekat pukul 7 , tu pun nasib baik pukul 7 , ada hari 7.30?
Buat pula sambil lewa , kemudian sambung tidur , bangun pula tengah hari, ada hati nak dhuha minta diturunkan rezeki dari langit?

Solat zuhur pukul 4 , tu pun nasib baik pukul 4 , ada hari 4.15? Asar dekat jam 7?

Dan kau ungkit, kenapa rezeki kau tersekat-sekat? Ada saja yang tak kena dalam hidup, resah dan gelisah sentiasa

Kau cakap, duit tak cukup nak bagi kat mak , tak lama kemudian , kau terpaksa mengeluh banyak duit yang keluar sebab baiki kereta rosak. Allah Maha Adil. Kau tak berbagi , kau pun takkan diberi

Pantang nampak iklan sedekah , kau nak derma. Mak di rumah, di kampung nun apa cerita? cukupkah keperluan dan kebajikan dia?Utama mak dulu , baru berkat

Buat apa yang Allah nak , baru Allah bagi apa yang kau perlu

Kau buat dosa , rezeki tetap lebat? Ye , Tuhan bagi nikmat , tapi bagi dalam kemurkaan , tiada keredhaan. Bagi untuk kau jadi lebih lalai. Jangan lupa, firaun dan qarun pun banyak rasa nikmat!


Sebarlah bahagia!

Definasi Perubatan Naturopati (Naturopathic Medicine or Naturopathy)

Yusmizee Naturopathic Center

Perubatan Naturopathic atau Naturopati (Naturopathy), adalah berdasarkan kepada kepercayaan bahawa badan boleh sembuh dengan sendirinya. Pengamal Naturopati percaya badan manusia itu mempunyai keupayaan untuk membaiki diri sendiri dan pulih daripada penyakit jika ia disokong oleh persekitaran yang sihat. Bantuan dari Pengamal Naturopati dalam proses penyembuhan menggabungkan pelbagai kaedah kesihatan alternatif yang berasaskan semata-mata kepada keperluan individual, bukannya dari perubatan konvensional.

Di Malaysia, terdapat dalam lingkungan 300 Natoropathy  bertauliah mengamalkan perubatan ini. Mereka menyediakan latihan dan pendidikan di terapi semulajadi, seperti pemakanan, hidroterapi, herba, tumbuh-tumbuhan / bunga, homeopati dan urutan (sekadar menamakan beberapa jenis). Pengamal perubatan semulajadi seperti ini mempunyai banyak ubatan dan cadangan untuk menyokong persekitaran yang sihat supaya tubuh boleh memulihkan diri sendiri. Mereka melihat setiap orang adalah unik melalui gaya hidupnya, diet, program senaman, keadaan mental dan emosi dan juga sejarah peribadi apabila membuat cadangan rawatan tertentu. Ianya menampakkan perbezaan kelainan yang besar di antara perubatan konvensional dan naturopati.

Naturopati boleh membantu seseorang dalam usaha mereka untuk menjaga kesihatan yang lebih baik, dari peringkat pencegahan untuk keadaan yang serius atau kronik. Oleh itu, orang ramai boleh mendapatkan pengamal naturopati (Doktor Naturopati yang bertauliah)  untuk memeriksa tahap kesihatan mereka, mendapatkan bantuan daripada sekecil-kecil penyakit seperti selesema atau alahan atau untuk merawat keadaan yang lebih serius seperti penyakit jantung atau kencing manis (diabetes).

Yusmizee Naturopathic Centre, Alor Gajah Melaka

Yusmizee Naturopathic Centre, Alor Gajah Melaka

Hari ini, di Negara-negara maju telah beralih kepada perubatan Naturopati kerana ianya lebih berkesan dan sangat selamat, Insya Allah ! Suatu kaedah perubatan yang telah di iktiraf oleh WHO dan perubatan dunia.
Naturopati adalah perubatan tanpa menggunakan bahan terlarang (dadah), bahan kimia dan tanpa melibatkan pembedahan. Semua rawatan semulajadi adalah naturopati. Yusmizee Naturopathic Centre, Alor Gajah, Melaka, adalah sebuah pusat rawatan dari rangkaian Pertubuhan Pengamal Utama Naturopati Malaysia.

Tertubuhnya Yusmizee Naturopathic Centre adalah untuk memberikan perkhidmatan tersebut. Yusmizee Naturopathic Centre menyediakan kaedah rawatan naturopati seperti Rawatan Bekam, Akupuntur, Urutan Tradisional Melayu, Teknik Pembetulan Tulang pinggul dan tulang belakang, Terapi Hipnosis dan Penawar herba homeopati.
Yusmizee Naturopathic Centre

Yusmizee Naturopathic Centre juga menawarkan 3 harga yang berpatutan ;
1) Harga untuk rawatan pesakit biasa.
2) Harga untuk rawatan vvip.
3) Harga Ekslusif untuk penyakit kronik yang mengikut Protokol rawatan Naturopati.

Rawatan di Yusmizee Naturopathic Centre lebih Islamik dan juga menyediakan perawat khas wanita untuk merawat pesakit-pesakit wanita.

Kursus Naturopati

Selain menyediakan khidmat rawatan, Yusmizee Naturopathic Centre juga menjalankan kursus-kursus dan ceramah berkaitan perubatan Naturopati.

Yusmizee Naturopathic Centre
Yusmizee Naturopathic Centre
Yusmizee Naturopathic Centre

Sebarang pertanyaan berkenaan Naturopati boleh berhubung terus dengan DrN Yusmizee ;

"Hubungi saya hari ini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana saya boleh membantu anda belajar untuk hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik!"


DrN Yusmizee Bin Yusoff 
Persatuan Pengamal Utama Naturopati Malaysia (MANIS)
Pusat Pengajian Sains Perubatan (USM Kubang Kerian).

Tel : 012-3556736
Alamat : Lot 2.33, Tingkat Satu Bangunan Mara Alor Gajah, 
78000 Alor Gajah. Melaka





Anda juga mungkin berminat : 




#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN