Segmen 24 Jam Bloglist #26 Mialiana.com

Segmen 24 Jam Bloglist #26 Mialiana.com



Pencarian bloglist bagi bulan Julai, Ogos dan September 2017 di Mialiana.com bermula pada hari ini, 12 Jun 2017, iaitu tepat jam 4.30 petang sehingga hari esok, 4.30 petang 13 Jun 2017. Semua dijemput join.

Syarat-syaratnya :
  1. Follow blog Mialiana.com, Add To Circle Google+ Mia Liana dan Like Fanpage Mialiana.com
  2. Buat entri bertajuk Segmen 24 Jam Bloglist #26 Mialiana.com
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen INI
Senang dan mudah bukan?

10 blog yang bertuah akan dipilih oleh random.org dan kepada yang terpilih nanti diminta agar memasukkan blog Mialiana.com ke dalam bloglist mereka juga. Keputusan pemenang akan diumumkan pada 30 Jun 2017.

tunggu apa lagi... jom support Mia Liana ya...
KADAR ZAKAT FITRAH 2017

KADAR ZAKAT FITRAH 2017


Berikut adalah senarai kadar bayaran zakat fitrah bagi seluruh negeri di Malaysia pada tahun 2017

Terengganu : RM7.00
Pahang : RM7.00
Kelantan : RM 7.00
Perlis : RM7.00
Pulau Pinang : RM 7.00
Kedah : RM7.00
Perak : RM7.00
Selangor : RM7.00
Wilayah Persekutuan (KL, Putrajaya, Labuan) : RM7.00
Negeri Sembilan : RM6.50
Melaka : RM6.70
Johor : RM7.00
Sabah : RM7.00
Sarawak : RM7.00



Dalil Wajib Zakat

خُذْ مِنْ أَمْوَٰلِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكِّيهِم بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْ ۖ إِنَّ صَلَوٰتَكَ سَكَنٌ لَّهُمْ ۗ وَٱللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

Mafhumnya : "Ambillah zakat dari sebahagian harta mereka, dengan zakat itu kamu membersihkan dan mensucikan mereka dan berdoalah untuk mereka. Sesungguhnya doa kamu itu (menjadi) ketenteraman jiwa bagi mereka. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui"
( At-Taubah : 103 )



Mafhumnya : “Dan dirikanlah solat dan tunaikanlah zakat .. (Albaqarah : 110)


Selamat Membayar Zakat!


Betul Ke Dahi Hitam Tanda Banyak Sujud

Betul Ke Dahi Hitam Tanda Banyak Sujud

Salam Nuzul Quran. Tahniah buat rakan-rakan yang dah banyak kali khatam AlQuran setakat 17 Ramadhan ni. Kalian sangat hebat!

Dahi Hitam Tanda Banyak Sujud?

Alhamdulillah dan In sya Allah, kita bersangka baik bahawa insan insan yang terpilih yang kita lihat mempunyai tanda hitam di dahi itu tandanya mereka kuat sujud, kuat tahajjudnya, kuat bangun malamnya. Siapalah kita nak menilai amalan orang lain

Mungkin mereka lagi dekat dengan Allah, mana tahu. Ulama pun ramai yang bertanda hitam di dahi

Cumaa, untuk diriku sendiri yang hina dan dhoif ini, kalau laa sekalipun Tuhan kurniakan rajin betul bertahajjud, aku kalau boleh mahu meminta sangat sangat dengan Allah untuk elakkan tanda hitam tersebut. 

Aku ni bukan baik sangat (mengaku je terus, senang), nak jaga hati dan bisikan bisikan syaiton tu susah oiii. Jangan main-main dengan hati. Bak kata amira osman, hati-hati, jaga-jaga!

2008, Kenangan berharga saat ziarah ke rumah seorang wali Allah, AlHabib 'Ali Alaydrus Rahimahullah di Batu Pahat, Johor. Keinginan bertemu mata dan menghadap sosok ini sudah lama akhirnya Allah maqbulkan... Bersyukur sebab beberapa tahun kemudian, AlHabib 'Ali Alaydrus meninggal dunia


Setakat mengenali dan berjumpa para Habaib pun , mereka tidak ada tanda hitam di dahi. Walaupun amalan mereka seperti yang diketahui, Ma sya Allah!


ketika mengiringi AlHabib 'Umar ben Hafidz ziarah maqam para wali Allah di Tareem, Hadhromaut
#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.
bahejabella © . Designed by MaisarahSidi.com