23 March 2016

AISKRIM CHOKI CHOKI

Alaaa... aiskrim choki choki lagi ke. Ye la sebab bukan saja fenomena melanda negara , tapi turut menjadi fenomena di rumah ni ha. Haritu buat , sehari je dah habis. Kali ni kebetulan sanak saudara ramai yang pulang , kita buatlah setakat yang mampu bagi hilang kempunan nak merasa aiskrim Malaysia ni.

Haritu picit choki choki dengan gigi aku je. Hehe.. Ye la nak bagi baheja dengan adik dia je pun makan. Ni dah nak bagi ramai sedara mara merasa, picit la choki choki tu dengan senduk nasi. Tak tergamak pulak nak gigit

Kali ni buat 2 versi , 2 perisa. Perisa choki choki dan oreo campur chipsmore..Yang oreo campur chipsmore tu , ramas je la biskut-biskut tu jadi halus. Campur kedua-keduanya sekali dan masukkan ke dalam plastik aiskrim sebelum dituangkan ramuan

Resipi aiskrim tu sama je la dengan yang sebelum ni. Masukkan santan , krimer sejat dan susu pekat manis bersama 4 tin air. Panaskan. Bila mendidih , masukkan gula melaka , tepung jagung untuk pekat dan sedikit garam untuk rasa lemak

Dah siap semua , masukkan ramuan dalam plastik aiskrim yang telah diisi dengan choki choki atau oreo campur chipsmore tadi. Kemudian peram dalam peti ais. Anakku pagi-pagi lagi sebelum pergi taska dah cilok sebatang dua aiskrim tu

Resipi lengkap aiskrim choki choki versi abuya DISINI




Aiskrim choki choki dan aiskrim oreo campur chipsmore sedia untuk diratah. Ermmm... nyaman sekali

Selamat mencuba!

Berikut adalah group-group penting telegram untuk guru-guru seluruh Malaysia. Disana terdapat banyak perkongsian maklumat yang mungkin bermanfaat untuk rakan-rakan guru. Lebih-lebih lagi perkongsian nota,bahan atau sebarang hebahan penting dan isu semasa pendidikan yang mungkin boleh membuka minda


Super Group BM Sekolah Rendah

Super Group KSSR

Super Group Matematik Sekolah Rendah

Super Group Matematik Terbaik 2017

Super Group Bahasa Arab

Super Group (5K) Pendidikan Seni Visual Sekolah Rendah

Super Group Sejarah Sekolah Rendah

Super Group Bahasa Inggeris Sekolah Rendah

Group Super Group Guru Pemulihan/Linus

Pengurusan KURIKULUM

SEJARAH SEKOLAH RENDAH

LINUS/PEMULIHAN SEKOLAH RENDAH

BAHASA MELAYU PT 3

BAHASA INGGERIS PT 3

MATEMATIK PT 3

SAINS PT 3

PENDIDIKAN AGAMA ISLAM - PT 3

GEOGRAFI PT 3


#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN