02 July 2015

KELEBIHAN VIVIX

Sirap merah Vivix , stok wajib saya dalam peti sejuk kat rumah. Ada orang cakap ayat ni kat aku ; " dah makan vivix tu, tak tua tua la? " he he.. fine

Tua tak tua tu lain cerite, bonus je tu kalau awet muda, tapi memang muda pun ok. Ok la aku cerita, aku genetik diabetis , walaupun doktor kata faktor genetik bukan penyumbang utama , tapi aku seram sangat, ayah aku diabetis , kompilasi buah pinggang , jantung. Trend sekarang sebut 3 serangkai. Ayah dari muda kurus slim hensem je, ayah meninggal di pangkuan aku, aku yang ajarkan Syahadah , dengar nafas akhir ayah, mandikan ayah, hingga saat ini , teringat-ingat lagi semua tu, rasa macam semalam saja ayah di sisi

Dulu masa kecil-kecil ayah mak berhempas pulas besarkan kita kan , bergolok gadai , hutang sana sini siapa yang tahu. Dulu masa kecil , ayah mak kita pakaikan baju cantik-cantik , yang terbaik untuk kita. Saat hari kematian , kita hanya pakaikan kain kapan putih. Semoga kain putih itu menjadi pakaian terbaik dan terindah untuk ayah


Ya Allah , Tuhan kami , kami jadi saksi mak ayah kami menjaga kami dengan sebaik daya termampu mereka , ampunkan dosa mak ayah , haramkan api neraka menyambar wajah mak ayah kami , dijauhkan fitnah kubur dan di tempatkan dalam kalangan orang-orang beriman , orang-orang pilihan Mu , Ya Allah


ALLAH YANG MAHA MENYEMBUH

Ok , kita tak jamin pun vivix yang sembuhkan, tu kerja Allah, izin Tuhan , Maha Penyembuh,
kan Allah banyak rahsia, siapa yang tahu?

Kawan aku kata, kalau dah genetik , kalau pergi check-up betul-betul , sebenarnya memang kita dah mengidap diabetis 10 tahun yang lalu tanpa sedar ( mungkin peringkat awal ), seram ke seram? Ajal maut memang la tak boleh halang , tapi setakat Allah izin masih bernyawa ni , tak salah kan untuk ikhtiar sihat , ikhtiar banyak cara , tubuh badan kan amanah Allah juga, tak gitu

Ada la jugak kadang-kadang aku pergi klinik saje-saje test darah, setakat ni ok lagi. Alhamdulillah, kaki pun ringan dah sejak 3 - 4 buulan lepas. Seriously , bangun pagi pun cergas, takde dah denyut-denyut. Dulu merangkak juga , jalan macam orang tua sebab agak lama tinggalkan squasy. Partner squasy pun sibuk. Sekali nak mulakan squasy balik , memang sakit habis satu badan. Aku tak fikir lama , terus cari vivix. Alhamdulillah

BEST SANGAT KE VIVIX


vivix
vivix

1-Vivix ialah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix - mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi


ramuan vivix
ramuan vivix

anggur muscadine
anggur muscadine

2- ANGGUR MUSCADINE - takkan jumpa di Malaysia , anggur yang bersaiz sebesar bola golf , Satu satunya anggur yang mengandungi ASID ELLAGIK yang bertindak sebagai ANTI KANSER , ANTI VIRUS & ANTI BAKTERIA.


3-  Vivix melindungi sel daripada akibat makan segera / junk food . Sel-sel badan yang mengalami stress boleh menyebabkan penuaan yang tidak sihat.

perlindungan sel
perlindungan sel

4 - Salah satu elemen anti-penuaan dalam vivix  kerana vivix menggalakkan penghasilan semula mitokondria dalam sel (biru muda). Jisim mitokondria yang tinggi bermakna sel lebih bertenaga. Sel yang bertenaga akan hidup lebih lama, dan sentiasa berfungsi

cell energy
cell energy

5 - Setiap hari, sel kita menerima hampir sejuta serangan yang boleh merosakkan DNA. Ini menyebabkan gangguan terhadap fungsi dan jangka hayat sel-sel dalam badan.

Vivix melindungi DNA sel daripada rosak, sekaligus menyokong replikasi DNA untuk fungsi sel yang sihat

membantu memperbaiki sel
membantu memperbaiki sel


6 - Secara kesuluruhannya , apa yang vivix bermanfaat dalam anti-penuaan ini?


- Perlindungan terhadap sel.

- Penjanaan tenaga sel.

- Memperbaiki sel. 

- Prestasi sel.


manfaat vivix dalam anti penuaan
manfaat vivix dalam anti penuaan

KELEBIHAN VIVIX DALAM MEMBANTU DIABETIS


vivix mengandungi 10 kali ganda lebih bagus dari resveratrol
vivix mengandungi lebih 10 kali ganda lebih hebat dari resveratrol


Apa kaitan vivix dengan resveratrol?

resveratrol
resveratrol

Resveratrol, kandungan yang terdapat didalam vivix mampu mengurangkan kandungan gula dalam darah dan meningkatkan tahap insulin

Insulin diperlukan untuk menukar gula dalam darah kepada tenaga boleh diakses dalam sel-sel badan. Penghidap diebetis takkan mengahsilkan insulin dlm badan / sel  tubuh tidak bertindak balas terhadap insulin. Ini mengakibatkan paras glukosa darah yang sangat tinggi dan banyak komplikasi yang mungkin terjadi termasuk penyakit jantung , buta , strok dan kerosakan saraf

Apa fungsi insulin?

Hormon yang mengawal jumlah gula yang diserap dalam darah.Dihasilkan oleh beta-cell jika paras gula dalam darah bertambah Resveratrol berupaya untuk meningkatkan sensitiviti badan terhadap insulin dan dan juga salah satu langkah yang baik untuk menghentikan serangan kencing manis

Macam saintis pulak kami kan. Cakap itu ini. Kalau rajin , nah ambik baca rujukan lanjut  di sini :




LAGI MANFAAT VIVIX  


manfaat vivix
manfaat vivix


perbezaan vivix
perbezaan vivix

Dengar video testimoni pengamal vivix DISINI


kakak baheja selfie dengan vivix abuya
kakak baheja selfie dengan vivix abuya

vivix mix peel fresh
vivix mix peel fresh

Mari kita sedekah dan hadiahkan doa buat mak ayah, apa dan siapa kita hari ini , kerana mereka,
asal usul jangan dilupa




Allah Maha Penyembuh


Be with us..
NZ World Kingdom
Founder & Director


INFO LANJUT :-

FB : Muhammad Nizam

sms/whatsapp : 013-976-1627
emeil : alluana35@gmail.com


#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN