bahejabella: 05/17/15


Usah rasa takjub , rasa hairan dengan amalan diri sendiri. Kita pun tak tahu amalan orang lain pun lebih banyak dari kita. Kita tak tahu mana satu amalan yang Allah terima. Rasa-rasa macam dah besar sangat amalan , ingatkan dah banyak amal ? Bukankan sedikit riak dan sombong itu dinamakan syirik kecil?

Kita doa doa sahaja lah semoga Allah menerima segalanya. Kita doa doa semoga Allah memandang kita. Allahumaj'alna minal maqbuuliin ( Ya Allah , jadikan kami dalam kalangan orang-orang yang diterima )

Usah perkecilkan amalan orang lain, mana tahu disisi manusia nampak kecil , siapa tahu besar nilaiannya disisi Allah

Lubang yang kecil mampu saja membuatkan kapal karam. Tengok sahaja lah sang titanic tu

Tengok ni anai-anai dalam kelas aku , halus & kecik sahaja , tapi makan dalam , duri dalam daging , sedar tak sedar dalam diam merosakkan rak buku kayu anak murid aku ni. Motif ? Kena beli rak baru lah jawabnya


anai-anai merosakkan rak buku
anai-anai kecil yang berbisa mampu meruntuhkan rak kayu