23 July 2015

Alkisah dua hari lepas , asma anak saudara aku (sebelah wifey) selamat melahirkan anak sulong. Wahh dah jadi tok saudara la aku ye. Macam berusia lanjut sangat je rasa. Keluarga belah puan isteri ni , kami masih ada tok (mak kepada mertua) , yang kami panggil tokmi, jadi si asma ni ialah cicit kepada tokmi. Alkisahnya bila asma dah ada baby, makin panjang la salasilah keluarga besar ini. Kitorang pun buntu jugak baby ni kena panggil apa kat tokmi ni nanti dan apa pula pangkat baby ini di sisi tokmi. Godek-godek google terjumpa lah rajah salasilah ni. Ermm agak menarik untuk menjadi khazanah entri
bahejabella.com kali ini

SALASILAH KELUARGA , NASAB KE ATAS


SALASILAH KELUARGA , NASAB KE ATAS
Salasilah keluarga , nasab ke atas

SALASILAH KELUARGA , NASAB KE BAWAH

SALASILAH KELUARGA , NASAB KE BAWAH
Salasilah keluarga , nasab ke bawah



kredit sumber : www.hil.my

16 comments:

  1. perghhh.. rupanyaaaaaa

    ReplyDelete
  2. memang tak teringat kesemua gelarannya...

    ReplyDelete
  3. Hahahah. Gelaran yang x pernah dgr pon ada

    ReplyDelete
  4. abaikan aje...jadilah zaman nenek moyang kita dulu aje.hihi,

    ReplyDelete
  5. wah baru tau yang selepas moyang dan piut nih.. nice sharing..

    ReplyDelete
  6. tu la..kadang2 tak tau nak panggil apa dah. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. panggil nyang mai la nanti.. haha

      Delete
  7. erk..payahnya...x hafal macam tu de..lagipun lain tempat lain sebutan dan panggilan kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye berbeza-beza sikit... rajah ni versi jawo kot...

      Delete
  8. BAGUS PERKONGSIANNYA NI...BANYAK YG XTAU NI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene hapai.. kang nak ada cicit piut miut

      Delete
  9. huh.. good info bro. hahaah, kita ada nenek sorang je sebelah mak.

    ReplyDelete
  10. tahu sampai takat Moyang je... hehehehee..
    orang dulu2 umur panjang, kawin pun muda.. sebab tu susur galurnya jadi panjang dgn mcm2 gelaran ekk.... :)

    thanks for sharing this.. good info..

    ReplyDelete
  11. susah jugak nak mengingatnya
    adeyh..

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN