24 February 2017

Ermm.. ni cerita kakak la ni, baheja. Kecik-kecik dah pandai nak buat eksperimen sains. Belum lagi masuk sekolah rendah tu. Gigih nak buat eksperimen sebab tengok TV ler tu. Tak tahu la chanel astro ceria ke tv iq atau chanel kartun yang ada rancangan super sains, rasanya itulah yang dia duk sebut sangat tu

Kakak kalau curi-curi telefon abuya buka youtube, memang antara carian yang dia taip selain kartun ialah super sains. Ada la tu yang sangat menarik perhatian dia


Alkisah, ada setandan pisang yang baru ditebang dari belakang rumah. Tersadai kat dapur. Nampak dek kakak, terkeluar la idea dia nak buat eskperimen pisang. Ada la kot super sains buat dalam tv


Cara eksperimen dia senang je, masukkan pisang dalam beg kertas ni dan jemur dekat luar, biar kena cahaya matahari. Semalam aku tengok ada pisang je sebiji, bila nampak buah oren dalam peti, dia tambah pulak oren. Tutup beg rapat-rapat dan letak kat luar rumah. Katanya tak boleh kena kipas

Bila abuya tanya kenapa buat macam tu, dia jawab biar nanti pisang akan bertukar jadi oren.. haha.. Kita tengok la nanti, pisang tu bertukar tak jadi oren

beg bonia ok...



kakak ajak selfie lepas dia cerita semua pasal eksperimen dia tu.. hihi.. tahun depan dah darjah satu, harap-harap jadi budak pandai belajar dan elok akhlak



#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN