bahejabella: 12/31/16

Aku harap, kerajaan tak haramkan gerai-gerai kecil tepi jalan yang jual nasi bajet. Itu tempat kami, anak marhaen beli makanan tengah hari. Aku harap, penguasa tak robohkan pasar malam, itu tempat kami, anak marhaen sesekali cari makanan yang beraneka pilihan


Begitulah juga kakak dengan adik dalam rumah ni. Sesekali makan ayam. Tapi yang paling laju dan laku keras ialah kicap. Pembangkit selera dan penyedap juadah. Bagi setiap hari pun takpe, dah boleh hidup dengan tenang




Cukuplah makan nasi dengan telur dan kicap sahaja. Kalau kat kedai pun nak cari kicap juga. Kicap kicap kicap. Stok kicap pun cepat jer surut kat rumah ni. Selalu kena restock. Senang je nak bela anak aku ni, cukup dengan apa..? haaa pandai.. kicap


Tengok la tu.. duk ingatkan nasi je, dengan mee goreng pun nak suruh letak kicap. Dulu ingatkan si kakak je minat kicap.. sekarang adik pun sama daa... obses kicap. Tak tengok kiri kanan dah