24 July 2015

Tak tahulah , selain wabak rempit yang sekian lama melanda kampung durian burung, tempat aku bermukim ni, ada satu lagi wabak yang sangat viral seviralnya sejak dua menjak ni. Wabak itu ialah ayam. Ye ayam. Bermacam ayam. Ayam-ayam peliharaan jiran dekat dua tiga belah rumah yang sering masuk ke rumah orang lain termasuk lah kawasan rumah kami

Kalau masuk saja-saja bersantai berlenggang nak cari makan , boleh tahan sabar lagi. Si naurah ni pun suka tengok ayam-ayam ni. Paling tak patut dan dosanya ialah masuk dengan pakej berak semahu mahunya merata tempat. Tak ke jenuh kita pulak nak membasuhnya. Paling tak boleh blah jugak , bila baju-baju di jemuran ampaian, kadang-kadang terjatuh ke tanah ditiup angin kuat. Dah jatuh ke tanah , terkena pula tahi ayam. Terpaksa lah basuh baju tu sekali lagi. Kejam!

(hangpa printscan bagi kat jiran aku naa , aku malu nak bagitahu kat dia sebenarnya, segan pun ya. Risau gak jadi bergaduh nanti)

JANGAN PANDANG ENTENG

Antara adab sesama manusia ialah kejiranan. Antara adab kejiranan juga ialah menjaga haiwan-haiwan peliharaan masing-masing. Ayam lembu, kambing , kerbau hatta kucing sekalipun. Jangan la ambik mudah dan pandang ringan. Mungkin kita tak dengar keluhan jiran dan marah diorang kat kita yang biarkan tahi ayam merata-rata di kawasan rumah orang lain. Sumpah seranah jiran berkepuk-kepuk , hangpa mana nak tau?

Nak pelihara haiwan ke , nak mengembala ikut sunnah Nabi tu bagus. Kasihkan binatang banyak pahala. Tapi kalau sampai menyusahkan jiran dan orang lain , tu bukan pahala lagi dah, tu datangkan bala. Bukan zalim kat jiran saja , zalim kat diri sendiri pun ye juga

kemalangan
Kemalangan

Ni la rupa kereta aku yang kemalangan tahun lepas , snap gambar dalam laporan polis. Kemalangan langgar lembu di jalan bukit besi, dungun. Ye benar la kecuaian aku kan , takkan nak salahkan lembu yang tak berotak tu seratus peratus. Tapi kan.. kalau tuan-tuan lembu tu boleh pastikan lembu-lembu yang dipelihara tidak bermain-main di tepi jalan , berak merata kampung... alangkah bagusnya, kan. Bukan sedikit yang mati kerana kemalangan disebabkan lembu ini

PERANAN TOKSIN DALAM PENYAKIT

Mengikut konsep dan teori penyembuhan semulajadi bahawa, faktor utama yang menyebabkan organ-organ dan tubuh mengidap pelbagai jenis penyakit ialah kerana toksin atau racun dalam badan.

Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran, antaranya ialah pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian.


Kesihatan menjadi lebih parah apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, dan bahan tambahan yg berbahaya.

Inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser, migrain dan asthma, selain dari faktor keturunan atau genetik.

Di dalam sistem fisiologi tubuh, toksin yang berada di dalam saluran darah akan dibawa ke pelbagai bahagian organ dan merosakkannya.

Pengambilan makanan terlalu berasid seperti makanan yang diproses seperti nasi, roti, gula, manisan, makanan goreng berminyak akan menyumbang kepada masalah kesihatan.

Antaranya ialah penyakit kulit. Ia terjadi apabila toksin dalam darah cuba keluar melalui kulit. Pengumpulan toksin di dalam kulit akan mengakibatkan penyakit seperti jerawat, dermatitis dan ruam.

Tumor juga berpunca daripada bahan buangan bertoksin yang berkumpul dipelbagai tisu badan.

Demam yang bukan disebabkan oleh jangkitan kuman adalah proses semulajadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menelan toksin di dalam badan, kadar metabolisme semakin tinggi, mengakibatkan tubuh menjadi demam.

Toksin yang melekatkan di dalam darah akan menjejaskan kelancaran perjalanan darah. Ia menyebabkan jantung, bekerja lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah yang melalui saluran yang tersumbat. Ia akan mengakibatkan pembesaran jantung (cardiomegaly) sementara tekanan ke atas saluran tersumbat akan mengakibatkan tekanan darah tinggi. Di samping, buah pinggang dan sistem endoktrin dalam usaha membersihkan toksin akan merembes pelbagai jenis biokimia semul yang menyebab terjadinya tekanan darah tinggi.

Selain itu toksin bertanggung jawab secara langsung atau tidak langsung untuk alergi, asthma, karang pada pundi hempedu dan karang pada ginjal, pengerasan saluran darah, sakit sendi, sembelit, perut kembung, barah dan kemerosotan daya seksual.

Oleh itu, langkah awalan untuk menyembuhkan penyakit ialah dengan menyingkirkan toksin dan tidak semata-semata mengawal sebarang penyakit dengan ubat sahaja


SUPER KREDIT : ARTIKEL : DOKTOR ZUBAIDI

*********************************************************************************

Sengaja aku letak 100% (tanpa edit ) karangan Doktor Zubaidi ini sebab korang tak akan pertikaikan. Jom ikhtiar singkirkan toksin yang amat-amat berbahaya ini

Antara ikhtiar cadangan nutrisi untuk detoks dan buang toksin ialah ;

set detoks shaklee
Set super detoks shaklee

BACA ENTRI SEPENUHNYA FUNGSI SET DETOKS SHAKLEE INI ; DISINI


Allah Maha Penyembuh

Be with us..
NZ World Kingdom
Founder & Director

INFO LANJUT :-
FB : Muhammad Nizam
sms/whatsapp : 013-976-1627
emeil : alluana35@gmail.com

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN