bahejabella: 01/24/17

Anak dara kalau tak belajar buat cekodok sedap memang tak boleh kahwin lagi. Banyak stail nak buat cekodok, cucur atau jemput-jemput ni. Ikut tradisi atau warisan masing-masing. Resipi cekodok pun macam-macam gaya. Kalau cucur udang tu aku suka yang dibuang kulitnya dan dimasukkan bersama bancuhan tepung gandum. Udang pulak biar banyak baru best. Bukan seketul je dan digoreng bersama kulit gitu. Resipi cekodok mudah kali ni ialah cekodok sardin

RESIPI CEKODOK SARDIN


cekodok sardin


Senang je nak buatnya. Macam jemput-jemput lain jugak. Bahan-bahannya tepung gandum, ikan bilis, sardin (dibuang kuahnya), sebiji telur, serbuk penaik dan sedikit garam. Sardin tu hancurkan biar jadi halus-halus. Campur semua sekali dan bancuh dengan air. Air biasa sahaja, bukan air panas menggelegak

dah siap dibancuh dan sedia untuk digoreng


dah siap


Selamat Menjamu Selera