bahejabella: Eksperimen Bawang Pulak

Eksperimen Bawang Pulak

/
8 Comments
March 06, 2017
Baguslah kalau tengok tv tu ada sesuatu yang bermanfaat untuk tumbesaran, perkembangan fikiran dan ilmu. Jangan ralit atau terlebih lalai sudah la ye

Haa.. ni ada eksperimen baru dari kakak baheja. Sebenarnya dia buat minggu lepas lagi. Kalau tempoh hari dah buat Eskperimen Pisang. Sekarang ekperimen bawang pulak

Agaknya ternampak ada bawang banyak baru beli kat dapur, terfikir juga kakak ni ye nak buat eksperimen baru. Rasanya tak lama lagi habisla barang-barang kat dapur tu di eksperiemnkannya


Eksperimen dia letak bawang dalam bekas, masukkan sedikit air. Katanya tak lama lagi akan tumbuh pokok..haha. Macam tu ke super sains ajar.. Dah seminggu abuya tengok ni, tak tumbuh pokoknya lagi ni

tulisan kakak untuk 'bersday' abuya minggu lepas.. besar kecik, panjang-panjang je tulisan dia...biasala budak baru nak masuk 6 tahun..kihkih




You may also like

8 comments:

  1. 6 tahun da pandai tulis macam tu memang cepat belajar. =)

    hihi, suruh dia pakai bawang merah/kecik, baru menjadi rasanya..hihi

    ReplyDelete
  2. bijak2..abis la abuya kna restok sokmo bawang kat dapur..haha

    ReplyDelete
  3. tertunggu mana hasilnya ni. hehehe

    ReplyDelete
  4. BIJAK SAINTIS MUDA BAHEJA

    ReplyDelete
  5. nanti share ye apa jd akhirnya bawang tu heeheeee

    ReplyDelete
  6. Adoii... lama jugak nak tunggu tumbuhnya tu.
    Harap experimen menjadi

    ReplyDelete
  7. Amboi..eja birthday tuh ha...urban sangat...hahahah...xpe kakak..good job..nanti bleh jadi scientist berjaya...

    ReplyDelete
  8. Hahaha camno nak tumbuh jadi pokok..buruk laa bawamg tu nanti duk terendam dalam air

    ReplyDelete