Eksperimen Bawang Pulak

Baguslah kalau tengok tv tu ada sesuatu yang bermanfaat untuk tumbesaran, perkembangan fikiran dan ilmu. Jangan ralit atau terlebih lalai sudah la ye

Haa.. ni ada eksperimen baru dari kakak baheja. Sebenarnya dia buat minggu lepas lagi. Kalau tempoh hari dah buat Eskperimen Pisang. Sekarang ekperimen bawang pulak

Agaknya ternampak ada bawang banyak baru beli kat dapur, terfikir juga kakak ni ye nak buat eksperimen baru. Rasanya tak lama lagi habisla barang-barang kat dapur tu di eksperiemnkannya


Eksperimen dia letak bawang dalam bekas, masukkan sedikit air. Katanya tak lama lagi akan tumbuh pokok..haha. Macam tu ke super sains ajar.. Dah seminggu abuya tengok ni, tak tumbuh pokoknya lagi ni

tulisan kakak untuk 'bersday' abuya minggu lepas.. besar kecik, panjang-panjang je tulisan dia...biasala budak baru nak masuk 6 tahun..kihkih


Previous
Next Post »

7 comments

Write comments
IQ = Iez Qis
AUTHOR
06 March, 2017 delete

6 tahun da pandai tulis macam tu memang cepat belajar. =)

hihi, suruh dia pakai bawang merah/kecik, baru menjadi rasanya..hihi

Reply
avatar
Normi Nieza
AUTHOR
06 March, 2017 delete

bijak2..abis la abuya kna restok sokmo bawang kat dapur..haha

Reply
avatar
06 March, 2017 delete

tertunggu mana hasilnya ni. hehehe

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
06 March, 2017 delete

BIJAK SAINTIS MUDA BAHEJA

Reply
avatar
Sue Izza
AUTHOR
07 March, 2017 delete

nanti share ye apa jd akhirnya bawang tu heeheeee

Reply
avatar
Mrs. A
AUTHOR
16 March, 2017 delete

Adoii... lama jugak nak tunggu tumbuhnya tu.
Harap experimen menjadi

Reply
avatar
Amanda Suria
AUTHOR
17 March, 2017 delete

Amboi..eja birthday tuh ha...urban sangat...hahahah...xpe kakak..good job..nanti bleh jadi scientist berjaya...

Reply
avatar