KESAN KEGAWATAN EKONOMI, PROGRAM SYIAR AGAMA DIBATALKAN

Sudah terang lagi bersuluh , bahkan seolah tiada lagi ruang gelap untuk sembunyi. Tiada lagi lorong selamat untuk menutup ketirisan

Hei manusia buta akal , buta fikir! Buka mata, buka akal! Tolong lihat kerakusan rejim! Tolong perhati masuk dalam benak fikirmu. Ekonomi sudah gawat , tenat , bejat dan hampir nyawa-nyawa ikan. Tiada pertumbuhan baharu pun , pelabur pun menyusut. Nilai ringgit? agak-agaknya  hujung tahun ni mencecah RM 5 = USD 1? Bukan nak cuit isu politik picisan. Kalau pun benar isu politik, apa salahnya? Kalau entri hiburan , artis situ artis sana, syok pula? Tak annoying pula , kan?

Oh lupa. Kamu orang kaya mungkin. Tak perlu ambil tahu hal sekeliling. Sang rejim berlaku kejam pun , kamu rileks saja sambil layan drama khayal , makan jajan. Nun sebelah rumah kamu , ada orang nak rampas tanah, nak jual kampung , jual negeri kamu, kamu rileks saja kan. "Ohh bukan rumah aku , biarlah"

Nanti terkena batang hidung sendiri, anak beranak kamu, baru kamu rasa. Rasa nak buka mata. Nak tuntut hak. Nak marah

SURAT PEMBATALAN PROGRAM DAKWAH DAN SYIAR AGAMA

Yang terbaru , paling terasa cukup terkesan , aktiviti kementerian pendidikan, dibawah dakwah dan syiar Islam peringkat kebangsaan pun dibatalkan. Senang cerita , tiada bajet. Krisis kewangan. Huhh malang sungguh program agama. Program joget-joget, kpop kpop berjalan seperti biasa pula ye

surat KPM
Surat KPM

mesej dari KPM
Mesej dari KPM
Mesej ni pembatalan program perkhemahan kadet remaja sekolah. Ia telah pun disahkan oleh pegawai Jabatan Pendidikan Negeri


Tepuk dada , gosok perut!

Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
19 September, 2015 delete

anazarin berbicara sayangnya program agama dibatalkan macam tu je

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
19 September, 2015 delete

Sedih bila program agama dibatalkan..

Reply
avatar
iffah hussin
AUTHOR
19 September, 2015 delete

program dibatalkan...kesiannye murid-murid yg terlibat, mesti teruja nak ke Program tu.

Reply
avatar
Siti fironika
AUTHOR
19 September, 2015 delete

tu la..alasan slalu takde peruntukan je..huhuhu

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
19 September, 2015 delete

MASING2 DGN ALASANNYA KITA YG TERNGANGA...

Reply
avatar
Ummul Azkee
AUTHOR
20 September, 2015 delete

hm..payah,kalau asik fikir nk berhibur shj..yg utama ditolakkan ke tepi..ni kan soal pemimpin akn dtg.apadah..

Reply
avatar
yaya cendana
AUTHOR
21 September, 2015 delete

program dibatalkan??hurmmmmm..sedihnyaaa

Reply
avatar