bahejabella: PETUA VS NUTRISI

PETUA VS NUTRISI

/
0 Comments
October 28, 2014
Ini cerita petua.. bukan nak khususkan semua cadangan nutrisi shaklee untuk pelbagai masalah kesihatan.... saya bagi 3 contoh sahaja ya..

Kita hargai petua2 nenek moyang....dan moga-moga kita tak lupa asal usul pun..
Nutrisi sebagai alternatif , salah satu pilihan bantuan / sokongan untuk penawar....nak bagi mudah je...
Saya pernah amal dulu , contoh :- air liur basi pure yg dikatan penawar segala penawar mujarab ,, kalau sakit gigi/gusi - sapukan air liur basi pure punya basi tu di pipi yg berdekatan dgn gigi/gusi sakit...
kalau sakit pinggang , sapu air liur basi kat pinggang...
sakit pinggang skrg OSTEMATRIX kan ada...



Kalau resdung boleh amal minum bawang merah + sirih + biji sawi....... mahu? silakan....

untuk resdung kan nutrisi bagi pilihan boleh amal alfalfa , vita c plus , bcomp & garlic... 



alfalfa       :- kaya dgn sumber klorofil , utk bantu kurangkan keradangan 
bcomplex :- B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yg sihat , jaga sitem saraf , anti stress
vita c plus :- tingkatkan fungsi T-CELL & Macrophage (fungsi sitem pertahanan badan,sel darah putih)
garlic        :- antibiotik semulajadi , anti bakteria & anti fungus , sangat penting utk masalah gatal gatal                       akibat resdung atau masalah gegata

kalau mabuk hamil , morning sickness.... awak nak petua kemam asam atau telan air halia ...silakan lah..... tapi kalau susah nak hirup , kita cadang peppermint ginger plus je... sangat bagus untuk buang angin..

kalau migrain.? banyak petua kan....  amalkan epal hijau berserta kulit , boleh gak blend daun aloe vera & daun bunga raya putih dan dilumur atas kulit kepala..

kalau malas nak buat semua tu , nutrisi beri alternatif yang baik..... BCOMPLEX & OSTEMATRIX


kenapa b complex ? - vitamin B2 (riboflavin) dan vitamin B6 (Pyridoxine) -  terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain...
- bantu lawan simptom punca tekanan , kemurungan & insomnia

kenapa oste.? - pelihara denyutan jantung , bantu pengalirian gizi masuk & keluar drpd membran juga membantu dalam pembekuan darah.

Semua ini untuk memudahkan cara pengambilan dan menyediakan pelan alternatif sebagai pilihan anda untuk  membantu. Jika masih mengamalkan khasiat-khasiat dan petua nenek moyang kita dan anda rasakan kesihatan bertambah baik serta berlaku perubahan dalam diri anda , silakan . Saya sokong dan saya berlapang dada. Jika mahu mencuba rangkain nutrisi yang tidak kurang hebatnya , turut terbukti dengan ribuan testimoni , juga di alu alukan.. 


KONSULTASI PERCUMA

013 976 1627
Muhammad Nizam Yusof

Your Coach , Your Leader


You may also like

No comments: