13 August 2015

KATANYA NAK MURAH REZEKI , TAPI..

TAPI
TAPI...

Itulah tapinya , subuh dekat pukul 7 , tu pun nasib baik pukul 7 , ada hari 7.30?
Buat pula sambil lewa , kemudian sambung tidur , bangun pula tengah hari, ada hati nak dhuha minta diturunkan rezeki dari langit?

Solat zuhur pukul 4 , tu pun nasib baik pukul 4 , ada hari 4.15? Asar dekat jam 7?

Dan kau ungkit, kenapa rezeki kau tersekat-sekat? Ada saja yang tak kena dalam hidup, resah dan gelisah sentiasa

Kau cakap, duit tak cukup nak bagi kat mak , tak lama kemudian , kau terpaksa mengeluh banyak duit yang keluar sebab baiki kereta rosak. Allah Maha Adil. Kau tak berbagi , kau pun takkan diberi

Pantang nampak iklan sedekah , kau nak derma. Mak di rumah, di kampung nun apa cerita? cukupkah keperluan dan kebajikan dia?Utama mak dulu , baru berkat

Buat apa yang Allah nak , baru Allah bagi apa yang kau perlu

Kau buat dosa , rezeki tetap lebat? Ye , Tuhan bagi nikmat , tapi bagi dalam kemurkaan , tiada keredhaan. Bagi untuk kau jadi lebih lalai. Jangan lupa, firaun dan qarun pun banyak rasa nikmat!


Sebarlah bahagia!

7 comments:

  1. Hehee. alamak. terasa kite yang suka bangun lambat ni. kiiikiiii

    ReplyDelete
  2. bersyukur dgn rezeki-Nya.

    ReplyDelete
  3. hm...btul..ramai xsedar kan..moga terjaga dari tidur yang panjang..

    ReplyDelete
  4. betul beri pada mak memang berkat

    ReplyDelete
  5. apatah lagi kalau ibu doa selepas kita beri Wang pada mereka

    ReplyDelete
  6. wuhuu..mohon ada yg baca ni sentap lah kan..

    ReplyDelete
  7. Sama2 kitaq muhasabah diri kita sama sama

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN

backlinks

ping blog Backlink - OhDunia.my

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

tinggalkan jejakmu