11 January 2019

PENAWAR GASTRIK



Penyakit Gastrik adalah istilah yang biasa digunakan oleh masyarakat awam yang merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding dalam perut. Lapisan ini terhakis sehingga mendedahkan saraf perasa yang menyebabkan seorang pesakit berasa pedih.

PENAWAR GASTRIK


Cara terbaik ialah dengan membuat pemeriksaan OGDS dan doctor akan mengambil sampel tisu untuk menentukan sama ada terdapat jangkitan kuman atau tidak.

Jika terdapat luka, sampel tisu juga dimabil untuk menentukan jika terdapat risiko luka itu menjadi kanser. 

Jangkitan kuman yang biasa berlaku dalam perut ialah jangkitan kuman bakteria H. pylori yang melemahkan struktur lapisan perut. 

Apabila pencetus radang seperti pengambilan ubat-ubatan penahan sakit NSAID (non-steroidal anti-inflammatory), rokok, dan minuman yang banyak caffeine menyebabkan lapisan ini mudah menipis dan semakin kuat mengalami keradangan. Jika ia tidak dirawat ia akan menyebabkan luka perut dan pendarahan.

Oleh itu untuk sembuh, pesakit harus mengelakkan pengambilan makanan yang pedas, masam dan berkafein selain menghentikan amalan merokok dan penggunaan ubat penahan sakit NSAID.

Selain itu doctor akan memberikan ubat gastik yang meneutralkan asid seperti antacid dan ubat menghentikan pengeluaran asid seperti Omeprazole dan Famotidine.

Jika terdapat bukti jangkitan kuman H.pylori, doctor akan memberikan ubat antibiotik untuk melawan jangkitan kuman tersebut.

KREDIT : DOKTOR ZUBAIDI 


IKHTIAR GASTRIK DENGAN ESP


Tahukah anda, ESP dapat membantu proses penyembuhan, baik pulih dan juga pembinaan semula sel-sel pada dinding perut yang mengalami keradangan serta mempercepatkan lagi proses penyembuhan.

ESP yang sedap ini juga mampu memberikan rasa kenyang yang berpanjangan dan mengelakkan kepedihan atau kesakitan akibat perut kosong atau lapar..

Yang terkena gastrik bulan-bulan puasa tak boleh nak puasa tu kena cuba ESP ni ye. Ambik time sahur, In sya Allah bertahan sampai raya... ehhh sampai maghrib laa


SET GASTRIK


TESTIMONI ESP













ORDER SET GASTRIK?

WHATSAPP SEKARANG

013 976 1627
013 976 1627
013 976 1627





1 comment:

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.