29 September 2018

DUA JENIS LAKSA SEDAP

Ehhem... bukan entri resipi pun. Entri laksa mak tercinta je. Tahu tahu je anak dia nak balik sambil merasai air tangan ibu, terus dimasaknya kuah laksa, tanpa mengerahui pun terlebih dahulu aku nak balik. 

Laksa macam biasa la beli yang dah siap. Cuma kuahnya kali ni mak gigih buat 2 jenis terus, laksa penang dan paling favourite menjadi keghairahan aku sedari kecil ialah laksa kelantan (lemak putih)


kuah laksa penang

putih punya paling sedap dan keghairahan yang nyata


Dulu ingatkan kuah putih tu Ganu punya. Tapi sejak bersekolah di Kuala Terengganu baru lah aku tahu yang Ganu punya kuah merah. Rasa macam tekak tak boleh terima kuah merah. Nak kuah putih jugak.. hihi

4 comments:

  1. sedapnya, sha suka jugak la yang kuah putih ni tapi kureng ahaha

    ReplyDelete
  2. Air tangan seorang emak, tengok gambar pun dah nampak sedap. Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. Setakat ni kak belum penah rasa laksa kelantan, laksa terengganu dan laksa sarawak

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.
bahejabella © . Designed by MaisarahSidi.com