13 June 2017

Dulu masa sebelum kakngah  bella dilahirkan, memang kasih sayang sepenuhnya untuk kakak baheja tanpa berbelah bahagi. Sebelum kakngah lahir pun, memang dah nampak tanda-tanda kakak nak cemburu apabila kakak baheja banyak meragam dan nangis-nangis

Saat kakngah bella lahir, kasih mula dikongsi. Kakak baheja selalu cubit dan gigit adik dia ni (bella). Ye lah , baru first time ada adik kan. Dia mungkin nak bermanja, bermain dan bergurau senda. Mungkin nak jaga adik. Tapi tak kena cara dan abuya yakin kakak tak tahu pun cara dia tuu tak betul

saat berdua

Sekarang, kakngah dah besar. Dah nakal-nakal sikit. Kalau dia tak puas hati dengan kakak baheja, dia pulak yg gigit kakak dia. Dah laa gigi tajam. Lepas gigit boleh pulak dia ketawa berdekah-dekah tanpa rasa bersalah

Kakak hanya mampu menangis dan meraung. Nak balas semula memang tak mampu dah sekarang. Banyak redha dan mengalah je. Dia pun dah mula takut dengan adik dia ni sorang. Abuya pening nak jadi pengadil. Abuya cuba tahan bertukar jadi singa walaupun kadang-kadang terjadi jugak.. haha



28 comments:

  1. Biasa laaa tu kan..dia nak perhatian laa tu.. ala siannya kakak baheja..kenpaa kakngah bella gigit2 kakak baheja huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kan Lya...stended budak2 mintak perhatian...sama macam si kembar..

      Delete
    2. budak2 nak tarik perhatian comel je hehe. tapi kekadang geram jugak

      Delete
  2. Sama macam sikembar...beberapa bulan sblom adik Aniq lahir,si adik buat perangai tantrum dia..la ni si kakak pulak..padahal umur dh 6 tahun dh tu..stress ibu dlm pantang

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoiii kesiannya. so si ayah kena main peranan la kalau berlaku situasi ni untuk riangankan beban si isteri yang dalam pantang kan

      Delete
  3. Misi adik membalas dendam...sokmo2 dia yg kena... Tapi lain pula anak mommy, yg adik selalu kena buli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang- kadang seronok tgok kan...tp ada kala menguji kita jugak as a mom

      Delete
    2. hahaha adam ngan anis ye buli amal

      Delete
  4. Kadang2 jadi kakak ni kena banyak mengalah ngan adik2 ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam kes sikembar..adik banyak mengalah dari kakak

      Delete
    2. betul2 kak lya. kena tunjuk matang lebih sikit hee

      Delete
  5. Takpe laa sesekali kakak kena jugak mengalah ngan adik2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak lyaa. takpela sekali sekala hee

      Delete
  6. hehehe selalu gitu..anak buah pun gitu.. adik selalu buli abgnya..abgnya mengalah aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau abang memang boleh mengalah compare ngan si kakak...hehehe..

      Delete
  7. Takpe.. Kecik2 ni gaduh dulu..dah besar nanti mesti jadi rapat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang2 macam tu kan zatie..tp risau dah besar jadi x rapat..

      Delete
    2. yang penting mak ayah tak berat sebelah kan kak jati

      Delete
    3. kan kak sa takut juga. takut jadi dendam bila pendam banyak kali. so peranan mak ayah penting jugak dalam hal ni.

      Delete
  8. Adik beradik, kawan-kawan gaduh. Normal lah

    ReplyDelete
  9. normal lateew kalau adik bradik

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn asam manis masam kehidupan adik beradik haha

      Delete
  10. So sweet adik beradik ni

    ReplyDelete
  11. hahaha sama lah macam anak buah kc. sekarang si abang takut dengan si adik sebab si adik lebih ganas hahaha

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN

backlinks

ping blog Backlink - OhDunia.my

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

tinggalkan jejakmu