Dapat Saguhati RM500 Jika Beranak Di Negeri Terengganu

Info untuk rakan-rakan dan rakyat satu negeri Terengganu. Untuk yang mungkin belum sampai maklumat la ye. Saguhati sehingga mencecah RM 500 disediakan untuk kelahiran anak di negeri Terengganu

Orang nak bagi duit, ambik je la kan. Time ekonomi gawat pulak tu. Sekurang-kurangnya sedikit sebanyak boleh meringankan beban dan menampung perbelanjaan baby. Almaklumlah selepas beranak, ada jugak la kos kena keluarkan untuk baby.. ye dak?

Saguhati Kelahiran Anak Negeri Terengganu Tahun 2016


Anak pertama hingga anak ke-6 = 
RM 100

Anak ke-7 = RM 200

Anak ke-8 = RM 300

Anak ke 9 = RM 400

Anak ke-10 dan Seterusnya = RM 500


SYARAT-SYARAT

1 - Bayi dilahirkan di negeri TERENGGANU bermula pada 1.1.2016 hingga 31.12.2016

2 - Ibu atau bapa bayi mestilah rakyat TERENGGANU yang lahir atau menetap melebihi 10 tahun d negeri Terengganu


Borang permohonan boleh didapati di:

Pejabat YPK TERENGGANU: 
09 624 9355

Pejabat YPK KAWASAN MARANG: 
09 618 9135

Pejabat YPK KAWASAN DUNGUN:
09 848 5654

Pejabat YPK KAWASAN SETIU: 
09 609 7808

Pejabat YPK KAWASAN HULU TERENGGANU: 09 686 1012

Pejabat YPK KAWASAN KUALA NERUS: 09 667 2667

Pejabat YPK KAWASAN KEMAMAN: 
09 858 4898

Pejabat YPK KAWASAN BESUT:
09 697 6301


Kita berharap saguhati ini akan diteruskan untuk tahun-tahun seterusnya.. kalau digandakan jumlah pun ok jugak, kan

Previous
Next Post »

1 comments:

Write comments
Nik Ainaa
AUTHOR
17 December, 2016 delete

bakpo beruntung sgt jadi anak ganu dgn selangor ni.... selangor pon ada kad kesihatan, dpt duit. ganu pun samo. xaci2 :(

Reply
avatar