bahejabella: BILA DATUK SITI NURHALIZA MAKAN BAWANG PUTIH

BILA DATUK SITI NURHALIZA MAKAN BAWANG PUTIH

/
3 Comments
November 01, 2016

Kalau Datuk Siti Nurhaliza buat apa-apa, ramai nak ikut kan. Ternampak dalam instagram Tokti makan bawang putih macam tu jaa... haa betul laa tu tokti cakap bawang putih turunkan kolesterol dan jugak jadi ANTIBIOTIK semulajadi


Dulu duk asrama , ada kawan kami sakit uluran + angin. Satu malam tu dia tak turun prep. Time kami jenguk dia, warden kami suruh redah dewan makan masakkan roti telurcampur bawang putih yang banyak

Dulu tak tahu apa-apa. Dah tua2-tua sekarang ni baru laa nak paham khasiat bawang putih dan kenapa warden kami suruh masak dan masukkan bawang putih yang banyak dulu

Sekarang dah senang , kalau tak mampu nak telan direct bawang putih atau buat macam tokti tu, boleh telan Garlic Complex dengan air jer...hehe. Bantu turunkan kolesterol, angin dan simptom resdung juga

Pssttt... bawang putih kegemaran orang korea. Patut la kulit depa lawa dan flawless.. kan


Salah satu menu di restoran korea.. hurmm jelas kelazatan bawang putih tu

bawang putih + madu

makan direct je

Garlic Complex Shaklee


Keistimewaan Garlic keluaran Shaklee 


1. Pengekalan 100% Allicin aktif 
2. Dwi teknologi dilakukan untuk mengawal bau garlic 
3. Perisa semulajadi terhasil dari 2 kombinasi ekstrak herba iaitu Rosemary dan Spearmint. 
4. Dihasilkan daripada bawang putih (garlic) jenis premium
5. Bawang putih tersebut bebas racun perosak dan ditana secara organik
7. Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan 100% allicin aktif kekal pada garlic tersebut
8. Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang bersamaan 2 ulas bawang putih segar
9. Mengandungi spearmint yang membantu mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung
10. Merupakan antibiotic semulajadi dan selamat dimakan untuk jangka panjang bagi mempertingkatkan sistem imun tubuh dan menghalang penyakit berjangkit seperti selsema
11. Membantu untuk menghalang alergi seperti sinus, asthma
12. Mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik
13. Membantu menurunkan darah tinggi dan kolesterol
14. Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam (raksa, plumbum, kadmium) dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia
15. Membantu menstabilkan glukos dalam tubuh



Kegunaan Allicin Dalam Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia 

1. Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak 
2. Menormalkan keseimbangan lipoprotein 
3. Menurunkan tekanan darah 
4. Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang 
5. Berfungsi sebagai anti-oksidan 
6. Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi 
7. Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air 
8. Bantu rawat asthma


Testimoni Garlic Complex









Set Lengkap Buang Angin 
Dalam Badan



Allah Maha Memberi Sembuh

Info Lanjut :-
Whatsapp : 013 976 1627



You may also like

3 comments:

  1. huaaaaa, x lalu nak telan mentah, pil ok lg.

    ReplyDelete
  2. Yang ada sesetengah orang tak suka sebab takut nafs berbau dan bau badan pun lain macam..PC biasanya kalau masak lebihkan sikit bawang putih..tumbuk pun tak berapa halus atau hiris tipis senang nak makan.

    ReplyDelete
  3. Hehehe kalau mentah2 mmg takde la nak makan huaaaa...

    ReplyDelete