Jangan Lupa Masa Lalumu Makan Biskut Tawar

Jangan lupa masa lalumu. Jika hari ini, dah boleh makan steak daging wagyu , maggi ketam , ayam kenny rogers, hamparan makanan laut atas plastik putih , sate kambing , burger roti hitam, cendol durian dan baked salmon, kenang juga saat-saat kau hanya mampu lihat semua itu dalam cerita tv

Jangan lupa masa lalumu. Kenangi dulu saat tak mampu untuk punya apa-apa untuk beli sesuka inginmu, masa dulu bila makan buah-buahan kena catu, bila mak beli rambutan atau duku kena agihkan cukup-cukup hanya dapat 4-5 biji seorang sahaja antara adik beradik, kalau time dapat 2 biji pun kira bersyukur

Jangan lupa masa lalumu saat ayah beli sate hanya dapat 2 cucuk seorang... kakak goreng telur mata kerbau sebiji dibahagi 3. Kenang masa kamu mengidam nak mee goreng basah, mak hanya goreng laksa semalam yang tak habis bawah tudung saji

Jangan lupa kenang masa lalu kamu makan biskut tawar cicah milo itu dah cukup nikmat, cukup kenyang , lazat dan berselera amat...Alhamdulillah

Kenang masa lalu ni sebab sempat snap gambar budak ni makan biskut.. hehe


Dulu mak selalu rendam biskut banyak-banyak dalam air teh o suam, bila biskut dan lembik, makan biskut tu dengan sudu... mak suap. Ya Allah... itulah antara makan malam kami yang paling sedap dulu. Sekarang apply kat anak, diorang pun suka biskut tawar cicah teh suam atau milo

Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
Nadia Johari
AUTHOR
11 October, 2016 delete

makan biskut dengan air milo..sedapp

Reply
avatar
Azlinda Azman
AUTHOR
11 October, 2016 delete

Peberet saya..biskut ni..cicah dgn air panas

Reply
avatar
eima
AUTHOR
11 October, 2016 delete

kadang tak tau nk mkn ape ...mkn ni sedap

Reply
avatar
Abe nick
AUTHOR
11 October, 2016 delete

ermmm Ingin dulu abe nik masa susah ...ayh abe nik tangkap burung wak wak lepas tu makan satu dulang......

Reply
avatar
aswaleyla
AUTHOR
13 October, 2016 delete

dulu2 suka sangat cicoh dgn teh panas. sekarang pon suka lagi.

Reply
avatar
iffah hussin
AUTHOR
18 October, 2016 delete

biskut creaker ni cicah air panas... bila dah lembik jatuh kedalam air lepas tu sudukan aje kemulut hi hi hi

Reply
avatar