08 July 2016

Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua. 'Eid Mubaarak. TaqobbalAllahu minna wa minkum. Kullu 'aam wa antum bikhair

ليس العيد لمن لبس الجديد وانما العيد لمن طاعته تزيد، ليس العيد لمن تجمل باللباس والمركوب وانما العيد لمن غفرت له الذنوب
" Bukanlah raya itu untuk mereka yang (sekadar) berpakaian baharu , tapi raya itu bagi mereka yang bertambah ketaatan. Bukanlah hari raya itu untuk mereka yang (sekadar) memperelokkan pakaian dan kenderaan, tapi bagi mereka yang dosanya mendapat keampunan "

Seronoknya menjamu juadah nohhhh. Dah 3 Syawal hari ni, berapa kilo dah naik berat badan tu? hehe... Jom tengok berapa jumlah kalori juadah-juadah kegemaran kita semua ni di musim perayaan

Standard la ni hidang air sirap. Senang nak buat. Siap stok satu tong besar terus untuk para tetamu

Amboi kerepek... 3 keping pun dah 40 kalori. Habis tu... takkan jamah 3 keping je kot... haha

Ni lagi dahsyat, sebijik dah 50 kalori..

Fenomena biasa dan klise... kalau ditanya dalam tv, apa kuih kegemaran? Tart nenas..hehe

At least... 2 gelas baru syok ni





Nak selamat , minum air masak. Tapi raya kot.. kasi can la 

Sepotong dah 100 kalori. Sekali makan paling kurang pun harus 5 potong kan..


Ni semangkuk baru best cicah dengan ketupat palas

Kegemaran


Boleh tengok sini beberapa cadangan dari KKM untuk :-

3 comments:

  1. wah makanan yang sering d konsumsi tuh

    ReplyDelete
  2. pantas klo habis musim raya badan jadi tambah berat

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

Top Commentators Ramadhan 2017

backlinks

ping blog Backlink - OhDunia.my

FREQUENTERS

Popular Posts

Blog Archive

PALS

G+

BLOGGERS SEPERJUANGAN