Kalori Makanan Musim Raya Yang Mungkin Anda Baru Tahu

Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua. 'Eid Mubaarak. TaqobbalAllahu minna wa minkum. Kullu 'aam wa antum bikhair

ليس العيد لمن لبس الجديد وانما العيد لمن طاعته تزيد، ليس العيد لمن تجمل باللباس والمركوب وانما العيد لمن غفرت له الذنوب
" Bukanlah raya itu untuk mereka yang (sekadar) berpakaian baharu , tapi raya itu bagi mereka yang bertambah ketaatan. Bukanlah hari raya itu untuk mereka yang (sekadar) memperelokkan pakaian dan kenderaan, tapi bagi mereka yang dosanya mendapat keampunan "

Seronoknya menjamu juadah nohhhh. Dah 3 Syawal hari ni, berapa kilo dah naik berat badan tu? hehe... Jom tengok berapa jumlah kalori juadah-juadah kegemaran kita semua ni di musim perayaan

Standard la ni hidang air sirap. Senang nak buat. Siap stok satu tong besar terus untuk para tetamu

Amboi kerepek... 3 keping pun dah 40 kalori. Habis tu... takkan jamah 3 keping je kot... haha

Ni lagi dahsyat, sebijik dah 50 kalori..

Fenomena biasa dan klise... kalau ditanya dalam tv, apa kuih kegemaran? Tart nenas..hehe

At least... 2 gelas baru syok ni





Nak selamat , minum air masak. Tapi raya kot.. kasi can la 

Sepotong dah 100 kalori. Sekali makan paling kurang pun harus 5 potong kan..


Ni semangkuk baru best cicah dengan ketupat palas

Kegemaran


Boleh tengok sini beberapa cadangan dari KKM untuk :-

Previous
Next Post »

3 comments

Write comments
agen jamkho
AUTHOR
22 July, 2016 delete

wah makanan yang sering d konsumsi tuh

Reply
avatar
22 July, 2016 delete

pantas klo habis musim raya badan jadi tambah berat

Reply
avatar
22 July, 2016 delete

jangan khawatir puasa aja lagi

Reply
avatar