JAGA CAKAP, MULUT JANGAN CELUPAR

Bukan sedikit orang tua berpesan, orang yang berpengalaman banyak dalam bahtera perkahwinan. Mak dan ayah pun tidak jarang bercerita dan berwasiat "mulut jangan celupar" 

Yang baru baru kahwin (selain masalah kesuburan dan kesihatan) betul-betul kena jaga cakap cakap

Cakap cakap yg keluar dari mulut seperti :

" biarlah dulu, tak nak anak lagi la"

" taknak mengandung lagi la, baik tak ada anak "

" tak nak lah mengandung , menyusahkan, nanti badan menggeleber"

Nanti Allah betul-betul tak bagi anak ,
nanti Allah betul-betul tak kurniakan

Nanti datang feeling nak mengandung ,
time tu betul-betul Allah lambat nak bagi atau tak kurniakan langsung

Itu nasihat orang-orang tua dulu kan ,
Cuba tengok di sekeliling adik-adik, betul tak?

Adik-adik nak jaga badan sampai bila.
Nak jaga badan sampai bila-bila pun tak mengandung dik

Anak anak kan bawa bersama rezeki, jangan la risau sangat

anak penghibur lara
Anak penghibur lara

Previous
Next Post »

15 comments

Write comments
paridah
AUTHOR
22 October, 2015 delete

assalam..betultu mulut jgn celupar nanti mkn diri walau hanya tasdiq di hati elok elakan...

Reply
avatar
Amanda Suria
AUTHOR
22 October, 2015 delete

hoih..sapa la mulut celupar macam ni...jangan sebarang cakap..cakap tu satu niat..nanti haaa...allah x bagi..nak kata apa..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
22 October, 2015 delete

PC selalu cakap nak anak twin la..hehe...amin..

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
22 October, 2015 delete

ha kan...jaga mulut tu

Reply
avatar
Inani Hazwani
AUTHOR
22 October, 2015 delete

Betul, jaga jaga dengan setiap kata2 kita

Reply
avatar
jamkho
AUTHOR
22 October, 2015 delete

mulutmu harimaumu

Reply
avatar
obat jamkho
AUTHOR
22 October, 2015 delete

lidah bagaikan pedang

Reply
avatar
22 October, 2015 delete

SALAM,saya slh sorng pemenang GA dianarashid dh sent detail..sya sent kt inbox fb en.nizam..:) tima kasih..:)

Reply
avatar
22 October, 2015 delete

baik.. diterima...

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
22 October, 2015 delete

In shaa Allah semoga kita sentiasa berusaha untuk menjadi hambaNya yang baik-baik :)

Reply
avatar
iffah hussin
AUTHOR
23 October, 2015 delete

Mulut nak kene cabai ka?

Hati-hati bila berkata2

Reply
avatar
Wijaya Raya
AUTHOR
24 October, 2015 delete

Sangat bermanfaat sekali postingan diatas, makasih banyak ya gan??

Reply
avatar
irra yyan
AUTHOR
24 October, 2015 delete

Sungguh. Lambat sebulan pon jangan. Ada rezeki ada la.

Reply
avatar
Cikk Mimin
AUTHOR
26 October, 2015 delete This comment has been removed by the author.
avatar
Cikk Mimin
AUTHOR
26 October, 2015 delete

typo tadi. hehehe..rezeki dari ALlah datang bila bila masa jee. kalau ada.. Alhamdulillah. sujud syukur

Reply
avatar