22 October 2015

Bukan sedikit orang tua berpesan, orang yang berpengalaman banyak dalam bahtera perkahwinan. Mak dan ayah pun tidak jarang bercerita dan berwasiat "mulut jangan celupar" 

Yang baru baru kahwin (selain masalah kesuburan dan kesihatan) betul-betul kena jaga cakap cakap

Cakap cakap yg keluar dari mulut seperti :

" biarlah dulu, tak nak anak lagi la"

" taknak mengandung lagi la, baik tak ada anak "

" tak nak lah mengandung , menyusahkan, nanti badan menggeleber"

Nanti Allah betul-betul tak bagi anak ,
nanti Allah betul-betul tak kurniakan

Nanti datang feeling nak mengandung ,
time tu betul-betul Allah lambat nak bagi atau tak kurniakan langsung

Itu nasihat orang-orang tua dulu kan ,
Cuba tengok di sekeliling adik-adik, betul tak?

Adik-adik nak jaga badan sampai bila.
Nak jaga badan sampai bila-bila pun tak mengandung dik

Anak anak kan bawa bersama rezeki, jangan la risau sangat

anak penghibur lara
Anak penghibur lara

16 comments:

  1. assalam..betultu mulut jgn celupar nanti mkn diri walau hanya tasdiq di hati elok elakan...

    ReplyDelete
  2. hoih..sapa la mulut celupar macam ni...jangan sebarang cakap..cakap tu satu niat..nanti haaa...allah x bagi..nak kata apa..

    ReplyDelete
  3. PC selalu cakap nak anak twin la..hehe...amin..

    ReplyDelete
  4. Betul, jaga jaga dengan setiap kata2 kita

    ReplyDelete
  5. SALAM,saya slh sorng pemenang GA dianarashid dh sent detail..sya sent kt inbox fb en.nizam..:) tima kasih..:)

    ReplyDelete
  6. In shaa Allah semoga kita sentiasa berusaha untuk menjadi hambaNya yang baik-baik :)

    ReplyDelete
  7. Mulut nak kene cabai ka?

    Hati-hati bila berkata2

    ReplyDelete
  8. Sangat bermanfaat sekali postingan diatas, makasih banyak ya gan??

    ReplyDelete
  9. Sungguh. Lambat sebulan pon jangan. Ada rezeki ada la.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. typo tadi. hehehe..rezeki dari ALlah datang bila bila masa jee. kalau ada.. Alhamdulillah. sujud syukur

    ReplyDelete
  12. Jaga semua insyaallah terpelihara..

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

Monthly Top Commentators

backlinks

ping blog Backlink - OhDunia.my

FREQUENTERS

Popular Posts

Blog Archive

PALS

G+

BLOGGERS SEPERJUANGAN