01 September 2015

NAK BISNES PUN , JANGAN LAH MACAM NI

unsur paksaan
unsur paksaan

LARANGAN PAKSAAN DAN SUMPAH DALAM BISNES

PAKSAAN

Tak perlu menipu atau memaksa orang nak buat bisnes atau terlalu mencuba untuk memujuk atau mengharap. Serah saja pada Yang Maha Esa agar ramai orang terbuka hati sendiri yang akhirya akan membeli dengan anda atau datang bersama-sama berniaga dengan anda

Prinsip perniagaan anjuran agama kita ialah kebebasan dan kerelaan kedua-dua belah pihak. Firman Allah  dalam Surah an-Nisa’ , ayat 29 mafhumnya :

“Janganlah kamu makan hasil pendapatan perniagaan yang dilakukan secara salah, kecuali ianya dilakukan dengan keredhaan kedua-dua pihak yang terbabit”


SUMPAH PALSU


عَنْ ‏ ‏أَبِي قَتَادَةَ الْأَنْصَارِيِّ ‏أَنَّهُ سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ ‏ ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‏ ‏يَقُولُ ‏‏إِيَّاكُمْ وَكَثْرَةَ الْحَلِفِ فِي الْبَيْعِ فَإِنَّهُ يُنَفِّقُ ثُمَّ ‏ ‏يَمْحَقُ. أيْ: فأن كثرة الحلف فى البيع قد يؤدي ألى رواج السلعة إلا أنه بعد ذلك إلى يُزِيل الْبَرَكَتها.

Mafhumnya:
Diriwayatkan oleh Abi Qatadah al-Anshari, sesungguhnya ia telah mendengar rasulullah SAW bersabda, awas kamu dari banyak bersumpah dalam berniaga. Sesungguhnya (kadang kala) banyak bersumpah dalam berniaga boleh melariskan barangan akan tetapi selepas itu ia akan menghilangkan barakahnya.


BISNES SHAKLEE YANG SERONOK

Nak kata dalam bershaklee tu tak ada cabaran langsung , tak juga. Nak kata mudah semudah a , b, c pun tak juga. Tapi ia tetap mempunyai cabaran yang tersendiri. Apa yang lebih nikmat ialah bila dapat membantu ramai orang meyelesaikan masalah mereka dan menambah nilai dalam kehidupan mereka. Keseronokan berganda ialah menikmati bonus di pertengahan bulan hasil berpenat lelah di bulan sebelumnya

APA YANG TAK PERLU DALAM SHAKLEE

20 KELEBIHAN MENJADI PENGEDAR / KONSULTAN SHAKLEE


1.SHAKLEE - JENAMA TERSOHOR , PRODUK KUKUH , BERKUALITI , UJIAN KLINIKAL , SENTIASA MENJALANI UJIAN MUTU PRODUK

TENTANG SHAKLEE

Di Shaklee, kami percaya bahawa alam semula jadi mengandungi 1001 rahsia untuk kehidupan yang lebih lama, sihat dan produktif.

Kisah kami bermula hampir 60 tahun yang lalu apabila Dr. Forrest C. Shaklee, dengan falsafah kehidupannya Living in Harmony with Nature® telah mencetuskan gerakan yang berterusan untuk membantu ke arah kehidupan yang lebih bahagia dan lebih sihat.

Hari ini, kami merupakan syarikat pemakanan semula jadi nombor satu di Amerika Syarikat, dengan pejabat di seluruh dunia dan tenaga pakar terkemuka dalam bidang penyelidikan pemakanan. Kami melepasi dan melangkaui piawaian industri setiap masa bagi memastikan produk kami Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam.

Kami menguji setiap bahan baharu untuk mengesan lebih 350 bahan cemar berbahaya.
Kami menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan tertinggi sebolehnya.
Kami telah melaburkan lebih $250 juta dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.

Kami juga menawarkan peluang kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk menjana pendapatan sampingan dengan berkongsi produk kami.

Sehingga hari ini, kami telah membayar komisen bernilai lebih $6.7 bilion kepada para Pengedar kami, dan kami menjemput anda untuk mengecapi manfaat memiliki perniagaan Shaklee anda sendiri.


2. DAFTAR AHLI - RM 79 SAHAJA LIFETIME - RISIKO RENDAH , MINIMA KERUGIAN

3. KEAHLIAN PERCUMA dengan pembelian berjumlah RM 650 ke atas dalam satu resit

4. BELIAN PRODUK dengan harga AHLI YANG LEBIH MURAH

5.Tak Perlu 'LOAN' untuk memulakan perniaagaan

6. Tak perlu tayang atau jual muka kalau malu (Tapi sesekali kena tayang juga , nanti orang tak kenal penjual)

7. MALAS jual produk ? share je la info produk, kongsi keistimewaan shaklee, cerita kebaikan produk shaklee, tak pandai kami ajar

8. Tak perlu stok bertimbun..tak perlu beli stok (kalau mahu)

9- BEKERJA dari rumah dan FLEKSIBEL

10- TIDAK perlukan pengalaman bisnes

11. BONUS yang LUMAYAN... Setiap pembelian, anda akan diberi points yang ditukar kepada cash setiap bulan.... hasil BONUS dah boleh beli balik apa-apa produk untuk kegunaan anda sendiri. free je beli. Bonus tak tetap , ia mengikut kerajinan anda berbisnes , berkongsi maklumat dan kesungguhan. Ia meningkat mengikut pencapaian anda. Dan tiada paksaan dari sesiapa untuk mengekalkan jualan atau target. Hanya diri sendiri. Anda nak bonus 10K , maka hasil kerja mestilah macam 10K. Kira ok la kan , kalau setiap bulan tak perlu usik duit gaji untuk isi minyak kereta , beli lampin anak , pergi swimming pool , beli barang dapur , bayar bil

bonus shaklee
bonus shaklee


12. Peluang tambah pendapatan dan side income dengan MUDAH

13. TAK perlu modal langsung nak bisnes... bayar keahlian sekali sahaja!!

14 - TIADA YUARAN TAHUNAN

15 - TAK WAJIB maintain pembelian setiap bulan untuk kekalkan KEAHLIAN

16. Sistem online dan PENGHANTARAN yang MUDAH.... Kita hanya uruskan order customer , penghantaran semuanya diuruskan oleh Shaklee. Hanya mengambil pesanan pelanggan , seolah-olah perniagaan dropship

17. SUPPORT GROUP yang eksklusif

18 - ILMU PRODUK / TRAINING sentiasa disediakan , ONLINE dan OFFLINE

19 . CAR BONUS !!!!!


car bonus
car bonus


20. Nak GEMPAK lagi...? peluang pegi UMRAH for FREE... pergi AMAAAARIIKA pun FREE.... naik FLIGHT claim first class FOR FREE



tawaran best shaklee
tawaran best shaklee




Jom SHAKLEE!!!

Bernutrisi & konsultasi PERCUMA dengan saya..?


Muhammad Nizam Yusof

SMS / WHATSAPP  : 013 976 1627

FB : Muhammad Nizam

IG : BAHEJABELLADOTCOM


7 comments:

  1. betul..kalau beli dengan rasa terpaksa pun tak seronok..

    ReplyDelete
  2. biaq betui paksa orang...

    ReplyDelete
  3. cara shaklee baguih naa...menjual produk sekali dengan ilmu dan maklumat.kalau tak dpt jual/beli pun..dpt kongsi ilmu

    ReplyDelete
  4. betul tu kdg2 rasa geram jugak bila ada yang jenis pksa2 ni...

    ReplyDelete
  5. Salute dengan orang-orang yang rajin MLM ni..;)

    ReplyDelete
  6. nak berbisnes kena hormat pembeli..kuasa membeli hak pembeli..penjual tak boleh PAKSA2 pembeli..apa2 pun jom lawat www.alongmisuari.com untuk tips kesihatan paling awesome di abad ini..

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.