24 September 2015

MENU RAYA

Macam biasa juadah tradisi pagi pagi raya. Nasi minyak dan  lauk lauk di sekelilingnya. Lemang tu jarang-jarang ada. Ni di rumah mertuaku oh mertuaku

nasi minyak
nasi minyak

ayam masak merah
ayam masak merah

gulai daging
Gulai daging

Tetap ada gulai daging walaupun belum acara sembelih lagi

acar
Acar

ketupat palas
Ketupat palas
Ketupat palas. Biarpun menu utamanya kadang-kadang berubah, nasi minyak ke nasi bukhari ke nasi daging ke tapi ketupat wajib ada. Ketupat palas ye. Bagi aku inilah ketupat sebenar dan kegemaran sejak kecil. Kalau ketupat nasi tu macam tak ada beza dengan nasi himpit , kan. Ketupat palas ni hari ni je makan yang rebus macam tu. Esoknya haruslah digoreng. Perghhh terangkat

rendang ayam
Rendang ayam
Ok la. Itu saja menu pagi pagi raya haji ni di rumah mama mertuaku. Tak boleh cerita banyak sangat pasal makanan, nanti ada pulak yang khutbahkan aku

Jangan lupa sebelum makan berat-berat , berkolesterol dan kalori tinggi tu , dahulukan dengan telan  Phytocol ye

2 comments:

  1. wow ada macam2.. hehe.. kalo raya utara mmg ktupat palas cari dulu..
    dapnyeee.. CT tak makan lemang gak..

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

Top Commentators Ramadhan 2017

backlinks

ping blog Backlink - OhDunia.my

FREQUENTERS

Popular Posts

Blog Archive

PALS

G+

BLOGGERS SEPERJUANGAN