KESIAN BABI

Kesian sungguh haiwan ciptaan Allah yang satu ni, khinzir. Adat orang Melayu , khinzir tu HARAM sampai jadi gila khinzir. Kesian ke mung , wahai khinzir

Tapi , peluk artis kpop atas pentas (arghhh please laaa kpop?) tak ada pulak perasaan geli , perasaan terasa berdosa, bersalah dengan Tuhan. Malah kalau sebut gila kpop pula tak sama darjat dengan sebut gila khinzir, gila kpop masih consider sebagai kebanggaan atau ikut trend masa kini, up to date la sikit , kan

Tengok babi  khinzir terasa geli geleman sampai ke tulang rusuk , meresap perasaan geli tu sampai ke jantung , jiwa raga dan pembuluh darah

Tapi , kalau tengok maksiat , lurah situ lurah sana. Tayang sini , tonjol sana? Tak pula rasa geli geleman? Berpakaian sendat-sendat situ , dedah apa yang tak sepatutnya , tak pula timbul rasa sedetik malu sekurang-kurangnya kepada diri sendiri?

Mahu bebas ? Sebenarnya agama suruh tutup-tutup memang supaya kamu bebas-bebas. Bebas bergerak kalau keluar rumah. Kalau seksi , banyak mata akan memandang , bebas ke gitu?

Tengok khinzir rasa nak muntah. Bimbang tersentuh sebab haram. Tapi kalau pegang-pegang dengan yang bukan mahram, rasa macam biasa pula. Kalau berlakon lelaki perempuan atas katil, peluk peluk macam suami isteri yang sah? Tak rasa apa-apa?

Tersentuh khinzir , sekurang-kurangnya kena samak sahaja. Tujuh kali basuhan termasuk satu kali dengan lumpur. Tapi kalau sentuh awek , pegang isteri orang , suami orang , peluk shah rukh khan atas pentas , peluk kpop , dengan sengaja pulak tu? Kena bertaubat dengan Allah , sungguh-sungguh

Terasa nak marah kalau ada isu khinzir dalam makanan atau urusan jual beli khinzir. Tapi rasuah jadi amalan sejati. Jual beli ada riba , menipu? konon tak boleh elak? Togok arak macam minum air mineral. Sedang Tuhan sudah lama beri amaran keras tentang semuanya

Kalau nak mengajar , bab babi , dikatakan kasar, mencarut , tak patut sebut dan dengar. Tapi duk zikir hari-hari hindustan. Tu belum masuk lagi tampal poster penyanyi pujaan kat dinding. Hari-hari khayal , syok

Kadang-kadang , ada bahagian yang aku tak setuju dengan fynn jamal. Tapi untuk post ni , aku setuju amat 

kenapa babi diciptakan
Kenapa babi diciptakan
  
kenapa babi diciptakan
Kenapa babi diciptakan


kenapa babi diciptakan
Kenapa babi diciptakan




Previous
Next Post »

1 comments:

Write comments