17 September 2015

Bela kucing halau tikus

Aku ok je dengan kucing. Makhluk Tuhan juga. Comel. Sekurang-kurangnya boleh halau tikus kat dalam rumah. Boleh menakutkan tikus-tikus yang banyak kali terserempak lalu lalang dalam rumah. Geram pun ada. Risau jugak virus kencing dia tu. Kalau ada kucing dalam rumah , memang tikus tak ada. Boleh dikatakan , hampir tak ada langsung. Pupus atau depa dah jadi kaum nomad hidup berpindah randah ke tempat lain. Tapi satu je tak tahan dengan kucing, part kalau kencing berak dalam rumah , memang tak tahan. Sebab tu la tak bela. Kat sekolah kalau kucing berak dalam kelas , walaupun dia tak berakal, boleh tahan angin jugak aku. Korang yang bela kucing jom tengok bahasa kucing ni. Perhatikan ekornya

Bahasa kucing


versi Melayu
Versi Melayu

Versi Indonesia
Versi Indonesia

Versi Barat
Versi Barat

14 comments:

  1. Huhu..tq for info..Mimi bela kucing..Nsbaiklh kucing Mimi berak dn kencing dlm jamban :-)

    ReplyDelete
  2. Wow..serius baru tahu pasal nie

    ReplyDelete
  3. kita tau nak makan je..ahhaa

    ReplyDelete
  4. Owh..ermmm kucing PC kat kampung..tetiba je bergurau senda..pecahkan pasu..1 jam mama bg tazkirah percuma...hihihi...

    ReplyDelete
  5. saya tak bela kucing tapi info berguna untuk saya tahu hehehe

    jemput baca part 3 belum selesai hello kitty town

    ReplyDelete
  6. PERLU JUGA FAHAMI CAT LANGUAGE NI KAN CIKGU SENANG NK KOMUNIKASI HEH..HEH..

    ReplyDelete
  7. Jika dah memang pencinta kucing, tak belajar pun dah paham kucing .. :) kan kan kan

    ReplyDelete
  8. hahahahhaaa...!! mcm-mcm bahasa tubuh kucing ni ekk.. selalu tahu yang menggesel-gesel tu nak manja2 je.. :p

    ReplyDelete
  9. Hihi.. x suka bau tahi dia gak..

    ReplyDelete
  10. Check typo pls b4 post. Hahahahha

    ReplyDelete
  11. wah banyaknye kene tahu... sebab ade 2 ekor kene faham kemahuannya...

    i love cat... tq untuk info ni...

    ReplyDelete
  12. tumpang iklan tuan blog...sesiapa yang ada kucing jantan untuk dimatingkan, sila ke
    http://kucenmaster.blogspot.my/2015/09/mencari-kucing-jantan-untuk-mengawan.html

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

Top Commentators Ramadhan 2017

backlinks

ping blog Backlink - OhDunia.my

FREQUENTERS

Popular Posts

Blog Archive

PALS

G+

BLOGGERS SEPERJUANGAN