bahejabella: BREAKFAST ZAMAN JEPUN

BREAKFAST ZAMAN JEPUN

/
13 Comments
September 15, 2015
jering
Jering

 Jering rebus ,cicah dengan kelapa parut (nyiur). Ni cikgu syed, kawan yang bawa tadi. Boleh tahan buka selera. Makan macam tu je , terasa nikmat setanding ayam goreng kentucky

ubi rebus
Ubi rebus

Gambar bulan jun lepas ni. Ubi rebus buatan mak. Kelapa parut buatan mak jugak. Mak cerita zaman jepun dulu makan ubi , kadang-kadang bukan selalu dapat , ada hari susah nak jumpa ubi. Hari ni dah boleh makan pizza , steak , laksa, koleh kacang , ikan kerapu sumbat, udang masak lemak. Bersyukur la


You may also like

13 comments:

  1. sedapnya.. lama lak rasanya tak makan jering rebus

    ReplyDelete
  2. kalau ubi rebus tu biasa la makan tp jering rebus makan ngn kelapa baru st tao..hahahaha. gud info ni :)

    ReplyDelete
  3. Bonde pernah try mkn ms kt Kelantan jering+kelapa tu....

    Boleh tahan sedap...

    ReplyDelete
  4. Ubi rebus...sedapnyeee...jering tak makan...busuk..hee

    ReplyDelete
  5. ubi rebus makan dengan kelapa aboi nikmatnya..tapi yang jering tu belum pernah cuba lagi..jering muda direbus ye..

    ReplyDelete
  6. pisang muda yang di rebus pun sedap makan dengan kelapa parut..cuma kalau makan banyak boleh kembung..heheh

    ReplyDelete
  7. jering rebug sgt sedap.. lama dh xjumpe.. walaupun xmkn jering tapi bila jumpa jering rebus terus makan xsedar diri yg tu jering.. hehehehe

    ReplyDelete
  8. Seumur hidup tak pernah Zumal makan jering...

    ReplyDelete
  9. Saya suka makan jeringgg.jering sambal tapi..sedapp

    ReplyDelete
  10. Saya suka makan jeringgg.jering sambal tapi..sedapp

    ReplyDelete