BREAKFAST ZAMAN JEPUN

jering
Jering

 Jering rebus ,cicah dengan kelapa parut (nyiur). Ni cikgu syed, kawan yang bawa tadi. Boleh tahan buka selera. Makan macam tu je , terasa nikmat setanding ayam goreng kentucky

ubi rebus
Ubi rebus

Gambar bulan jun lepas ni. Ubi rebus buatan mak. Kelapa parut buatan mak jugak. Mak cerita zaman jepun dulu makan ubi , kadang-kadang bukan selalu dapat , ada hari susah nak jumpa ubi. Hari ni dah boleh makan pizza , steak , laksa, koleh kacang , ikan kerapu sumbat, udang masak lemak. Bersyukur la
Previous
Next Post »

13 comments

Write comments
Ct Noraishah
AUTHOR
15 September, 2015 delete

sedapnya.. lama lak rasanya tak makan jering rebus

Reply
avatar
Kisah Nenot
AUTHOR
15 September, 2015 delete

kalau ubi rebus tu biasa la makan tp jering rebus makan ngn kelapa baru st tao..hahahaha. gud info ni :)

Reply
avatar
iffah hussin
AUTHOR
15 September, 2015 delete

Bonde pernah try mkn ms kt Kelantan jering+kelapa tu....

Boleh tahan sedap...

Reply
avatar
15 September, 2015 delete

Ubi rebus...sedapnyeee...jering tak makan...busuk..hee

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
15 September, 2015 delete

ubi rebus makan dengan kelapa aboi nikmatnya..tapi yang jering tu belum pernah cuba lagi..jering muda direbus ye..

Reply
avatar
Diana Rashid
AUTHOR
15 September, 2015 delete

pisang muda yang di rebus pun sedap makan dengan kelapa parut..cuma kalau makan banyak boleh kembung..heheh

Reply
avatar
15 September, 2015 delete

jering rebug sgt sedap.. lama dh xjumpe.. walaupun xmkn jering tapi bila jumpa jering rebus terus makan xsedar diri yg tu jering.. hehehehe

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
15 September, 2015 delete

Seumur hidup tak pernah Zumal makan jering...

Reply
avatar
Lisa Nurulain
AUTHOR
16 September, 2015 delete

Saya suka makan jeringgg.jering sambal tapi..sedapp

Reply
avatar
Lisa Nurulain
AUTHOR
16 September, 2015 delete

Saya suka makan jeringgg.jering sambal tapi..sedapp

Reply
avatar
17 September, 2015 delete

paling mantap tuh jengkol urap

Reply
avatar
17 September, 2015 delete

makanan yang makin sulit di temui

Reply
avatar