03 July 2015

KUIH KEGEMARAN DI BULAN PUASA


Pergi bazar atau pasar time bulan puasa memang terliur habis semua juadah yang dijual. Yang selama ni tak pernah nak makan pun boleh terliur

Bulan puasa macam biasalah, kuih yang selalu dibeli antaranya murtabak dan popiah

Tapi ada satu jenis kuih paling menjadi kegemaran ialah kuih cara berlauk. Kuih ni kalau tak bulan puasa pun memang selalu je beli kat Pasar Batu Enam , Kuala Terengganu. Kebanyakan waktu-waktu berbuka puasa , selalu saja akan ada kuih cara berlauk ini. Mak jarang buat pun , aku beli je. Mudah

Kat mana-mana pergi pun , kalau terjumpa cara berlauk dan nampak sedap serta dapar menangkap pandangan selera mataku , ermmm wajib beli kuih ini

cara berlauk
cara berlauk

17 comments:

  1. Bila pergi bazaar, semuanya nampak sedap walhal tekak bukan boleh terima pun..

    ReplyDelete
  2. cara berlaukk..sedapnya!

    ReplyDelete
  3. cara berlauk mmg sedap... suka kalau yg letak daging banyak perghhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghh kak eny buatkan lah!ahhaha

      Delete
  4. xsng nak jmpa cara berlauk yg sedap kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak ami. susah dah skrg huhu

      Delete
  5. Kuih ni makan banyak2 baru puas sebab kecik kann

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak makan kuih erk

      Delete
    2. makan byk3 melantak namanya tu hahaha

      Delete
  6. Pasar batu enam memang penuh dengan kuih muih. Biasa cari akok ja KAT situ

    ReplyDelete
  7. Oooo cara berlauk.xpernah mkn.suka yg ada gula tu.hehehe.tu sbb gemuk.asek yg gulaaa je nk mkn.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tu pun sedap jugak kak rara :D

      Delete
  8. Oooo cara berlauk.xpernah mkn.suka yg ada gula tu.hehehe.tu sbb gemuk.asek yg gulaaa je nk mkn.hehe

    ReplyDelete
  9. Bonde terer masak kuih ni... he he he

    ReplyDelete
  10. tapi nak cari cara berlauk yg betul2 sedap skrg ni susah sgt kat seremban ni huhu

    ReplyDelete
  11. Hehehe sedap gak ni kekya suka gak

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN