30 June 2015

RESIPI BERBUKA PUASA MUDAH - TAUHU POKET SOTONG

Bahan-bahan dan cara nak masak resipi berbuka puasa mudah tauhu poket sotong ni senang sahaja. Sediakan tauhu , ayam , sotong , carrot dan telur


tauhu
tauhu , buang isi dan bentukkan poket tauhu

ayam dan sotong
ayam dan sotong

Ayam dan sotong , potong  kecil-kecil , blend kedua-duanya , jangan sampai terlalu lumat. Tambah lada sulah , serbuk lada hitam , sedikit garam  dan sos barbeqeu

inti tauhu poket
inti tauhu poket , campurkan ayam dan sotong yang telah di blend tadi bersama isi tauhu yang telah dibuang ,
tambah carrot dan telur 

sedia untuk di goreng
masukkan adunan inti ke dalam tauhu poket , sedia untuk di goreng


sedang di goreng
tauhu poket sotong yang lazat sedang di goreng , goreng sampai garing

sedia untuk dihidang dan dimakan
tauhu poket sotong sedia untuk dihidang dan di makan

tauhu poket sotong enak dimakan bersama sos cili
enak dimakan bersama sos cili


SELAMAT MENCUBA RESIPI BERBUKA PUASA MUDAH , TAUHU POKET SOTONG YANG ENAK DAN LAZAT , RANGUP DI LUAR , RAPUH , JUICY DI DALAM


abuya


16 comments:

  1. Wah menarikk..nanti kekny nak cubaaa

    ReplyDelete
  2. Wah menarikk..nanti kekny nak cubaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. cobalah coba.... tapi.. harus laa gambar dia lagi lawa...

      Delete
  3. pergkhhhh....nnt jd kompetitor enyabdullah.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan pergh sangat... enyabdullah.com level chef torsohor di abad ini...

      Delete
  4. yumyummmm..selamat menanti waktu berbuka :D

    ReplyDelete
  5. Nak try lah nanti
    terima kasih efg sebab bagi sokongan pada Nani. In sha allah sikit2 saya cuba bina balik semangat yang hilang. :)

    ReplyDelete
  6. Wah nampak sedap tuu nizam..nlh cuba ni

    ReplyDelete
  7. wahh kretif nyaaaaa.... tp yoorin x makan tahu..huhuhuh.. nak try letak kat tempe la.. hee

    ReplyDelete
  8. wah...nampak sedap la..pandai masak..

    ReplyDelete
  9. Nak try, kbtln dlm peti ais ade tauhu tp Cikna mcm nk olah sikit sbb Cikna xmkn telor,huhuu....;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. telur tu lebih kepada nak melekatkan... takut isi berderai je...

      Delete
  10. Ya Allah sedap sangatt niii.. Ena dah la hantu tauhuuuu... Nanti boleh cuba

    ReplyDelete
  11. wahhhh.. sedap ni.. boleh cuba nanti..

    ReplyDelete
  12. fav sha ni tauhu. selalu goreng je, nanti boleh try lah hehe

    ReplyDelete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN