bahejabella: TERIMA KASIH TOKMA

TERIMA KASIH TOKMA

/
27 Comments
April 12, 2015
Sejak kecik aku dah terbiasa dengan hidup orang berniaga... selok belok , asam garam , pahit manis masam , dah boleh faham sikit-sikit.. paling pahit untuk dikenang saat-saat mak dikatakan terkena sihir.. Ya Allah , luruh jiwa , getir rasa mengenangkannya ,, apatah lagi tahun itu tahun aku perlu melakukan persiapan terakhir untuk menyambung pelajaran ke Kaherah.... Mak orang berniaga , Alhamdulillah dalam laluan yang bersimpang siur , di hujung jalan , Allah permudahkan segala... Allah lapangkan jalan buat kami sekeluarga... kami bukan lahir atas dulang emas ye!!..
Ringkaskan cerita , aku berjumpa jodoh pun dengan susur galur orang berniaga..  haihhh bertuah badan... hehehe... Mertua pun orang berniaga....

Semalam baheja & naurah nak di bawa ke kedai emas , nak suntik anting-anting kat telinga... Semuanya Tokma yang belanja.. hehe  .. Aku takde lah ( sangat ) ghairah  bab bab emas perak intan berlian ni.. hehe.. tokma la yang teruja lebih nak tengok cucu-cucu berhias.... murah rezeki budak-budak ni.. Alhamdulillah , tok & tokma sangat pemurah ( kalau orang berniaga tak pemurah tu.. ermmm something wrong laa kan..) ...  Selalu ajer tok & tokma belanja kakak & adik itu ini... biasalah budak-budak... ( tapi tak semua diturutkan yer..nanti lain jadinye)


kakak baheja - haruss berdebar-debar masa ni saat-saat hampir dah nak kena tembak kat telinga ni..

adik naurah , steady jer... takde perasaan



kakak dah kena tembak... tauke kedai tu buat sekaligus kedua-dua belah telinga... selepas kena tembak , ermm apa lagiiiii.... uwwwaaaaaaaa....nangis sekejap dua-dua nyawa aku ni... risau gak kalau terkena demam ke apa ke selepas tembak anting-anting tu..


Balik rumah , terus tidur bebudak ni , malam tu baru boleh posing... haaa cantik takk anting-anting kami.. hehee.. kecik je , tu semua pilihan kakak ... nak warna hijau & biru katanya,...


on the way balik rumah tu , tokma bagi upah lagi.. sebab nangis tadi... haaa sempat lagi singgah kiddy house beli mainan... dua-dua dapat ,, tokma juga yang belanja....phewww .. selamat poket abuya..  terima kasih tokma... sayaaanggg tokma...  jangan serik ye tokma...





Faith & Love

abuya





You may also like

27 comments:

  1. salam.

    comey baheja
    n naurah..welcom to the group.

    #exchangefeedgroup

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam #exchangefeedgroup.....
      terima kasih boss!

      Delete
  2. Salam ziarah.comel naurah.suka tengok

    ReplyDelete
  3. comelnya anak2 dara kecil dh bertindik telinga ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesukaan budak-budak... tokma yang lebih excited...

      Delete
  4. comelnya, anak2 kak ana dulu pun tembak gak telinga pastu laa ni tak pakai dah subang hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tertutup balik la telinga tuu kan..?

      Delete
  5. comel nya gugurl depa..bertuah nya dapat tokma yang pemurah gitu

    ReplyDelete
  6. beraninya anak dara awak

    ReplyDelete
  7. baheja & naurah. suka nama tu ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama hak cipta terpelihara ye.. haha

      Delete
  8. dulu time bertindik, nangis kottt. hahaha

    ReplyDelete
  9. Comelnyerr anak2 Nizam.. Alahai untungla ada tokma yang baik hati ..Yeyy dapat adiah ..

    ReplyDelete
  10. untunglaaa abuya.. kan.. haha

    ReplyDelete
  11. hehehe....untung la tokma belanja semuanya.

    ReplyDelete
  12. Sha dulu2 tindik telinga pun gitu. Sebab terkejut kan? Hehe :D

    ReplyDelete
  13. kita pulak yg kesian.. lepas kenw tembak.. terus peluk anak... tak tahan..

    ReplyDelete
  14. takuttt woo..kena tembak....!!
    *sambil mengimbau kenangan lalu...* hahahahahaaaa... :p

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah semoga murah rezeki tokma. Untung anak-anak ya nizam.

    comel dua2 anak nizam

    ReplyDelete
  16. Bestnye.. kecik2 dah tindik telinga.. sy da masuk u br tindik.. telinga pn da tebal.. sakit woo., hahha

    ReplyDelete