22 March 2015

TIPS TAKUTKAN NYAMUK


Jangan pandang enteng... besar tak besarnya peranan nyamuk sejak ribu ribuan tahun dahulu sudah menjadi pembunuh popular.. Kisahnya telah direkodkan dalam AlQuran , Allah telah mengirimkan bala tentera nyamuk untuk membunuh Raja Namrud , memusnahkan ego sombong namrud kerana tidak menerima dakwah Nabi Ibrahim dan mencabar Allah.... akhirnya dimusnahkan dengan hanya serangga kecil .... ye.. NYAMUK!!! 

Sekarang musim nyamuk banyak  kan... berjota-jota banyaknya nyamuk.. bukan time tidur malam je banyak nyamuk , siang hari pun banyak... errrrr geram... sembur aerosol pun dah macam tak jadi apa.. kental betul nyamuk nyamuk zaman GST ni..

kalau kena gigitan tu kat kita boleh tahan lagi sabarnya,, kena banyak2 gigitan kat anak , manalah mahu tahannya kan... kan dialog drama  korea tv selalu sebut :-

" mak pelihara kau masa kecik , nyamuk sekor pun mak tak bagi hinggap "

hehe... tuuudiaaaaa krim yang saya ambik untuk takutkan nyamuk terutamanya untuk anak anak..  nama krim tu HERBAL BLEND.. selain sangat membantu mencegah simptom EKZEMA
HERBAL BLEND juga SANGATTTTTT baik untuk menakut nakutkan nyamuk... 

Sangat berbeza keadaannya dengan hari yang tidak disapu dengan HERBAL BLEND.... nyamuk MEMANG tidak lagi berbondong-bondong menyerbu... ( bukan overclaim ni ye... tak caya jemput datang rumah )

Dalam erti kata lain sebagai ALTERNATIF kepada semburan aerosol yang berkimia tu... sapu je sebelum tidur , ataupun masa anak baru tidur...pastikan dia tak gosok2 mata , nanti pedih pulak... KRIM HERBAL BLEND dari ramuan ALAMI , TIADA PARABEN , TIADA MERKURI , TIADA KIMIA... MAMPU MILIK dan BOLEH JADI PENGGANTI LOSYEN yang anda rasa was-was tu..
yang penting HERBAL BLEND TIDAK BERMINYAK..!!! SANGAT SELESA..!!

Alhamdulillah ,  kakak & adik tidur nyenyak , lena dibuai mimpi  indah , mimpi kanak-kanak yang tiada masalah hidup bagi mereka , hidup happy happy jer...


kaki kakak , tu tangan aku... haha


adik dipaksa pegang herbal blend sebelum disapukan...


 FUNGSI UTAMA


2 comments:

  1. Sesuai sangat buat masa sekarang. Banyak sangat nyamuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul... bukan promote ni ehh , memang sharing betul dari hati

      Delete

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.