bahejabella: AKU TIGA DEKAD

AKU TIGA DEKAD

/
3 Comments
February 27, 2015
Alhamdulillah...26 Februari... dah 31 tahun sudaaa ropanyaaa...pantasnya masa kan.. rasa macam baru jer habis sekolah menengah...sedar sedar sekarang dah ada dua orang anak...  errmm masuk fasa three series ke atas ni , rasa macam dah tua... nasib baik laaaa ada vivix  ..  he he he



nah ... dalam fb dah belanja gambar kek,, ni ambik belanja gambar dalam ni pulak , suri hatiku yang buat ni haa... rasanya kek kemeja kowt namanya.. makan sikit jerr okay... makan butang tu je.. hihihi



simpan dulu sikit , sayang nak habiskan.. hehe




عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُسْرٍ رضي الله عنه أَنَّ أَعْرَابِيًّا قَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَنْ خَيْرُ النَّاسِ قَالَ «مَنْ طَالَ عُمُرُهُ وَحَسُنَ عَمَلُهُ» 
رواه الترمذى وأحمد

Dari Abdullah bin Busr radhiyallahu ‘anhu, bahwa ada seorang Arab Badui berkata kepada Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam : “Wahai Rasulullah, siapakah sebaik-baik manusia?” beliau menjawab: “Orang yang paling panjang umurnya dan baik amalannya” 

(Sahih, HR. At Tirmidzi, Ahmad, (Shahih Targhib wat Tarhib no. 3363)



You may also like

3 comments:

  1. Dan semakin berkurangan la nampaknya umur kita..:(

    ReplyDelete
  2. Happy Birthdayyy... semoga sisa hidup ini akan lebih bahagia lagi...

    ReplyDelete