29 December 2014


1. Sedia keluar dari domain selesa diri. .Melihat dunia dari gambaran yang lebih besar..Masuk dalam zon huru hara. Tenang disitu.

2. Lapar untuk mencapai. ... Sudahkan apa yang telah dimulakan. Berhenti apabila didapati tidak membawa makna.

3. Besar Otot Tabah. .Otot Tabah tidak akan besar tanpa melalui proses kegagalan dan kesukaran.

4. Daya lumba yang pantas. Kepakaran dalam bidang spesifik dan dilebarkan dengan ilmu bisnes di medan.

5. Utamakan apa yang utama. Berpegang teguh pada dasar dan sedia untuk fleksibel dalam hal rantingan. Hidup bukan hitam dan putih. Keupayaan mengenal daerah kelabu adalah skill untuk cepat ke depan.

6. Kebolehupayaan memotivasikan orang lain. Menyatakan sesuatu yang sukar dalam bahasa mudah membuat orang lain faham untuk mendorong mereka melakukan sesautu perkara.

7. Membuat keputusan. ..Ianya satu keperluan bagi seorang usahawan.

8. Upaya untuk menyesuaikan diri dalam pelbagai rupa dan keadaan. Gagal menyesuaikan diri, kita akan mati dalam perjalanan. Kebolehupayaan sesuai diri (Acceptability) dalam perjalanan keusahawan lebih bermakna dari keupayaan kepakaran (ability) yang dibawa bersama.

9. Inisiatif. Sedia memulakan sesuatu. Ringan tulang. Cepat buat. Semangat dan kudrat yang kuat.

10. Pengurusan yang tahu bila masa untuk mendorong (mengarah). Tahu masa untuk menolong (mengawal). "Top Down Management".


SUPER CREDIT TIPS :- DATO' ROSLAN AB HAMID







NZ World Kingdom
Founder & Director

1 comment:

#Ini adalah blog peribadi

#Segala testimoni dan penulisan berkaitan produk SHAKLEE yang dikongsi & disebarluaskan infonya dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit.

#Pembaca sangat digalakkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan dan perubatan. Allah jua Yang Maha Memberi Kesembuhan.

PALS

G+

FREQUENTERS

Popular Minggu Ini

Bila Abuya Membebel

BLOGGERS SEPERJUANGAN